Międzynarodowa sieć firm doradczych ECCO Network przygotowała raport Corporate Values Index 2006. Podsumowuje on wyniki badań prowadzonych od ponad roku w 12 krajach świata, w tym w Polsce, i opisuje systemy wartości, na których bazują największe przedsiębiorstwa 14 różnych branż.
Wśród najważniejszych wartości, którymi firmy na świecie kierują się kształtując swoją strategię marketingową i politykę zarządzania pracownikami znalazły się jakość, innowacyjność i satysfakcja klienta. Dalej uplasowały się m.in. przejrzystość, troska o otoczenie, praca zespołowa i know-how.
Według danych z raportu Corporate Values Index 2006, 77,5% przedsiębiorstw na świecie wykorzystuje koncepcję zarządzania przez wartości. W Polsce odsetek takich firm jest dużo niższy i wynosi zaledwie 21,5%. Za realizację badań w Polsce odpowiada agencja On Board PR.
Globalny projekt Corporate Values Index 2006 jest rozwinięciem projektu badawczego Indicateur des Valeurs paryskiego biura Wellcom reprezentującego ECCO Network, które od roku 2003 prowadzi analogiczne badania na terenie Francji. Na skalę międzynarodową podobne badanie zostało w tym roku zrealizowane po raz pierwszy na świecie. Streszczenie raportu Corporate Values Index 2006 dostępne jest na stronie. (jk)