.

 

Raport IMM: Grudzień nie przyniósł zmian na pozycji lidera rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

dodano: 
15.01.2020
komentarzy: 
0

Onet, Wirtualna Polska i Rzeczpospolita to najczęściej cytowane media w grudniu 2019 roku według najnowszego raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów.

W rankingu głównym, ukazującym 15 najczęściej cytowanych mediów, znalazły się cztery portale, dwie stacje radiowe, cztery stacje telewizyjne i pięć tytułów prasowych. Na Onet powoływano się 4,2 tys. razy – portal prowadzi w zestawieniu od marca 2019 roku.

ogólne

Wśród tytułów prasowych najczęściej powoływano się na Rzeczpospolitą. Dziennik od ponad pół roku pozostaje liderem swojej kategorii. Na drugim miejscu znalazł się Dziennik Gazeta Prawna z wynikiem przekraczającym 2,2 tys. cytowań. Trzecie miejsce należało do Gazety Wyborczej.

prasa

„Sieci”, „Wprost”, „Newsweek” i „Do Rzeczy” to tytuły, na które powoływano się w grudniu niemal tak samo często. Pierwsze miejsce należy jednak, podobnie jak w poprzednim miesiącu, do tygodnika „Sieci”. Wśród miesięczników także bez zmian na pozycji lidera – tak jak w listopadzie na prowadzeniu znalazł się „Forbes”, tym razem z liczbą 106 cytowań. Stawkę zamyka „Playboy”, którego polskie wydanie ukazało się w grudniu po raz ostatni.

tygodniki

miesięczniki

Wśród portali internetowych największy wzrost odnotowała interia.pl. Wyprzedziła wpolityce.pl i znalazła się w grudniu na trzecim miejscu wśród najczęściej cytowanych portali.

portale

W kategorii stacje telewizyjne podobnie jak w poprzednich miesiącach najczęściej powoływano się na TVN24 i TVN. Stacje łącznie cytowane były prawie 2,9 tys. razy. Na trzecim miejscu uplasował się Polsat News z wynikiem blisko 1,3 tys. Na kolejnym miejscu znalazła się jeszcze jedna stacja informacyjna – TVP Info.

tv

RMF FM ze zdecydowaną przewagą nad konkurentami ponownie prowadzi w rankingu najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych. Na przekazy tej stacji powoływano się ponad 2,3 tys. razy, to ponad dwukrotnie częściej niż na Radio Zet, które cytowano 907 razy. W kategorii stacje radiowe znalazły się dwie regionalne rozgłośnie: Radio Szczecin i Radio Poznań. Stawkę dziesięciu najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych zamyka Radio Maryja.

radio

W kategorii media biznesowe znalazły się trzy tytuły prasowe oraz dwa portale internetowe. Dominuje Dziennik Gazeta Prawna z wynikiem 2247 powołań – to dwukrotnie więcej niż w poprzednim miesiącu. Na drugim miejscu bussinessinsider.com.pl (awans z miejsca trzeciego), tuż za nim Puls Biznesu.

ekonomiczne

W mediach regionalnych na prowadzeniu stacja radiowa – Radio Szczecin, za nią kolejno Gazeta Krakowska, Radio Poznań i Dziennik Zachodni.

regionalne

Autorka badania: Magdalena Radecka, Instytut Monitorowania Mediów

O badaniu:

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 37 966 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radio i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu od 1 do 31 grudnia 2019 roku.

Korzystanie z raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”, w tym wykorzystanie informacji wynikających z raportu, publikacja materiału i dołączonych do niego materiałów graficznych dopuszczalne jest pod warunkiem następującego oznaczenia źródła: w przypadku mediów elektronicznych poprzez umieszczenie w artykule aktywnego linku do źródła oraz pełnej nazwy („Instytut Monitorowania Mediów”), a w przypadku mediów tradycyjnych poprzez umieszczenie informacji: „źródło: Instytut Monitorowania Mediów”.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin