„Branding czy rebranding jest naturalnym momentem w życiu każdej firmy czy marki. To nie jest arbitralna decyzja podjęta na spotkaniu zarządu czy w gronie marketerów, ale punkt zwrotny, do którego dochodzą firmy i same marki” – czytamy w magazynie Media i Marketing.
Jak czytamy, przedstawiciele brandingu w Polsce to nadal przede wszystkim samoucy, bo edukacją w tej dziedzinie zajęto się stosunkowo niedawno. Na rynku dorosło pierwsze pokolenie brand designerów. Często ich praca kojarzy się z tworzeniem logotypu czy hasła reklamowego. „A branding to przede wszystkim budowanie świadomości marki, czyli strategia marketingowa, której celem jest kreowanie i utrwalanie pozytywnego wizerunku konkretnego brandu” – dodaje Katarzyna Kacprzak, autorka tekstu.
Trzeba pamiętać, że branding to działania nie tylko na zewnątrz firmy. Dotyczy on również wszystkich pracowników. Dlatego tak ważna jest wymiana informacji nie tylko na linii agencja-klient, ale też w strukturach samej firmy. Jak informuje autorka artykułu, uczestnicy spotkania nie mają wątpliwości co do tego, że partnerstwo w tym procesie jest sprawą pierwszorzędną. (mw)
Sprawdź – Rebranding, zarządzanie zmianami – moduł kursu internetowego Akademii PRoto


