Co robić, kiedy miasta spotyka sytuacja kryzysowa, tłumaczą na łamach Gazety Wyborczej Łódź eksperci od PR-u oraz komunikacji. Ich zdaniem samorządowcy zarządzający miastami powinni przede wszystkim mieć przygotowany plan działania antykryzysowego.
Zdaniem dr Marty Ryniewskiej-Kiełdanowicz z Uniwersytetu Wrocławskiego pojawienie się sytuacji kryzysowej – takiej, jak niepochlebne opinie w prasie czy niekorzystne wyniki badań dotyczące miasta – „to nie tragedia”. Ważne jest, jej zdaniem, aby wyciągnąć z tego doświadczenia odpowiednie wnioski i poprawić to, co szwankuje. Wtóruje jej PR-owiec Kamila Wojna, która sugeruje, aby nie reagować nerwowo. Podaje ona przykład władz Pcimia, które najpierw oburzały się na reklamę banku z udziałem komika z Monty Pythona, a później wykorzystały szum wokół kampanii jako elementy promocji. (ał)


