Jak czytamy na portalu brandrepublic.com, umieszczanie reklam w niewłaściwym kontekście lub na nieodpowiednich stronach internetowych może źle wpływać na reputację marek. Takie wyniki przyniosło badanie przeprowadzone przez firmę ICD Research z Londynu na 1000 brytyjskich internautów. Zgodnie z jego wynikami 78 proc. respondentów pomyślałoby gorzej o firmie, jeśli pozwoliłaby na ukazanie się jej reklamy w obraźliwym lub niewłaściwym kontekście, podczas gdy 62 proc. badanych uważa, że widziało reklamy w nieodpowiednich miejscach, a 52 proc. jest zdania, że problem ten będzie się pogłębiał.
Najgorsze dla reputacji firm jest ukazywanie się ich reklam w kontekście przemocy, narkotyków czy stron „dla dorosłych”.
Najbardziej mogą stracić takie marki, jak: Coca-Cola, Cadbury, Lego czy Tesco. Badanie pokazało także, że 40 proc. badanych konsumentów uważa, że to reklamodawcy, a nie właściciele stron czy agencji reklamowych.
Temat wypłynął po tym, jak w czerwcu 2008 odkryto, że reklamy firm takich, jak Orange czy Virgin Media zostały odkryte na zakazanych stronach. (kk)


