Reklama w tyle. PR-owcy lepiej wykorzystują social media

dodano: 
16.03.2011
komentarzy: 
0

Ostatni sondaż przeprowadzony wspólnie przez Worldcom PR Group i Transworld Advertising Agency Network (TAAN) wykazał, że zarówno praktycy PR-u, jak i specjaliści ds. reklam uważają, że to właśnie branża public relations lepiej korzysta z narzędzi, jakie dają social media.

20 proc praktyków PR-u jest przekonana, że ich profesja jest liderem w dziedzinie  nowatorskiej komunikacji marketingowej pod kątem wykorzystania social media, a 64 proc uważa, że poziom tych działań jest zadowalający. Za to tylko 12 proc. ekspertów od reklamy ocenia swoją branżę na równie wysokim poziomie i nazywa ją „innowacyjną”. 40 proc. przepytanych pracowników reklamy jest zdania, że ich branża utrzymuje dobry pułap i tyle samo - że reklama zostaje w tyle, jeżeli chodzi o usługi powiązane z mediami społecznościowymi.

Raport zbadał również wzajemne postrzeganie tych dwóch grup zawodowych. Nieco bardziej hojni w pozytywnych ocenach byli PR-owcy, z których aż 1/5 twierdzi, że działania pracowników reklamy są innowacyjne.  Dla porównania, wśród ekspertów reklamy 13 proc. jest skłonne uważać, że to branża PR zasługuje na to określenie.

Według raportu Worldcom PR obydwie grupy zawodowe przewidują wzrost wydatków na działania prowadzone w ramach social media w 2012 roku. (es)

Źródło:

PRNewser, PR Gets Higher Marks Than Advertising for Social Media Use, Tonya Garcia, 9.03.2011
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin