Reklamodawca vel bloger

dodano: 
06.06.2012
komentarzy: 
0

„Nie ma żadnego pola minowego, blogosfera nie jest polem minowym i nie wymaga umiejętności saperskich. Pole minowe tworzą w swoich głowach, a następnie zachowaniach reklamodawcy” – czytamy w Marketingu w Praktyce. Jak zbudować dobrą komunikację z blogerami?

Po pierwsze, imię i nazwisko blogera tworzy markę, zatem przed rozpoczęciem współpracy dobrze jest zaznajomić się z blogiem i jego autorem. Docenione zostanie także indywidualne podejście do blogera, który często zasypywany jest propozycjami współpracy. Następnie, „marketing na blogach nie polega na emisji komunikatów i banerów reklamodawcy. (…) Dopasuj obecność na blogu do charakterystyki społeczności, bądź kreatywny” – radzi Szymon Ślipko, autor tekstu.

Sprawna komunikacja wymaga także uczciwości i partnerskiego podejścia oraz konsekwencji w działaniu. Nie trzeba też bać się negatywnych opinii ze strony blogera - zapewne nie są one wyjątkiem – za to należy skupiać się na zaletach swojego produktu. Ponadto „siła kryzysu wywołanego w blogosferze może być odwrotnie proporcjonalna do ilości wydanych na nią pieniędzy”, dlatego warto upewnić się, czy reklamodawca ma odpowiednie kompetencje do współpracy z blogermi. „Nie tylko z własnego doświadczenia wiem, że blogerzy najwydajniej pracują, gdy da im się wolną rękę. Wynika to z mocnego ugruntowanego w nas poczucia niezależności i jeśli firma od samego początku trzyma nas na krótkiej smyczy, to my wcale się z niej nie zrywamy. Odrabiamy pańszczyznę i do widzenia. Tyle że wcale smyczy nie potrzebujemy” – twierdzi Tomek Tomczyk, bloger. (kg)

PRoto.pl i Heureka zapraszają na nowe szkolenie „Blogi jako narzędzie PR”, już 29 czerwca w Warszawie! Poznaj program szkolenia i zapisz się już dziś!

Źródło:

Marketing w Praktyce, Marka w roli gościa, Szymon Ślipko, 1.06.2012.
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin