Rekordowa liczba zgłoszeń do Cannes Lions na 60. urodziny konkursu

dodano: 
10.06.2013
komentarzy: 
0

Do tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions została zgłoszona rekordowa liczba 35 765 prac aż z 92 krajów. Stanowi to o 4 proc. więcej niż rok temu. Wśród 16 dostępnych kategorii pojawiła się jedna nowa – Innovation Lions. O sukces walczy 144 prac z Polski, w tym 5 w kategorii PR Lions.

Firmy biorące udział w konkursie zgłaszały prace w 16 kategoriach: Branded Content & Entertainment Lions, Creative Effectiveness Lions, Cyber Lions, Design Lions, Direct Lions, Film Lions, Film Craft Lions, Innovation Lions, Media Lions, Mobile Lions, Outdoor Lions, PR Lions, Press Lions, Promo & Activation Lions, Radio Lions i Titanium & Integrated Lions. Projektów zgłoszonych do PR Lions jest o 15 proc. więcej niż rok temu (w sumie 1296).

Biorąc pod uwagę kraj pochodzenia, w zdecydowanej czołówce znajdują się gospodarki rozwinięte. Należy tu wymienić przede wszystkim: USA (6078 zgłoszeń), Wielką Brytanię (2671), Niemcy (1994), Francję (1454), Australię (1404), Kanadę (1106) czy Japonię (1093). Na uwagę zdecydowanie zasługuje Brazylia, która pod względem liczebnym zajęła drugie miejsce (3476) oraz Indie (1110).

Do tegorocznej edycji konkursu prace zgłosiły łącznie 34 polskie firmy, które nadesłały w sumie 144 zgłoszenia. Najwięcej z nich konkuruje w kategorii Press (23), Media (22), Promo & Activation (18) oraz Direct (16). O laur PR Lions zawalczą: Fleishman-Hillard Warsaw („Niewygodna prawda” dla CWS-BOCO), Saatchi & Saatchi Poland razem z Walk PR („Godne dzieciństwo” dla Czerwonego Krzyża), Partner of Promotion („Poznaj Atom. Porozmawiajmy o Polsce z energią” dla Ministerstwa Gospodarki), Lemon Sky (fanpage „Serce i Rozum” dla Orange), 180Heartbeats + Jung von Matt (Rak'n'Roll Records dla Fundacji Rak'n'Roll).

W sumie najwięcej prac zgłosiły: DDB Warszawa (29 zgłoszeń) oraz Leo Burnett Warsaw (27 zgłoszeń). Oprócz tych dwóch agencji o nagrody w Cannes walczyć będą również m.in. 180HEARTBEATS+JUNG von MATT (11 zgłoszeń), Saatchi & Saatchi (9 zgłoszeń), Havas Worldwide (8 zgłoszeń), Interactive Solutions (7 zgłoszeń) oraz MEC i Young & Rubicam (po 5 zgłoszeń). (es)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin