niedziela, 14 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościRelacje inwestorskie a społeczności internetowe

Relacje inwestorskie a społeczności internetowe

Podczas programu Marketing-Mix nadawanego na antenie Radia PiN Dariusz Klimczak rozmawiał z właścicielem portalu BiznesNet.pl Michałem Faberem o tym, jak efektywnie wykorzystywać społeczności internetowe w relacjach inwestorskich. Jego zdaniem trzeba zmienić myślenie o inwestorach i dostrzec, że nie są to tylko inwestorzy instytucjonalni, ale także mniejszościowi – indywidualni.

Są to w jego opinii osoby rozproszone po całej Polsce, które nie mają czasu odwiedzać konferencji prasowych i ich głównym kanałem dotarcia do spółki jest Internet. Inwestorzy tacy narzekają często, że między nimi a spółkami nie ma kontaktu ze spółką, realnego dialogu. Na forach internetowych także rozmawiają głównie sami inwestorzy.

To, do czego stara się zachęcić Faber to włączanie się spółek giełdowych do tych rozmów na forach internetowych i serwisach społecznościowych. Takie forum nie powinno być anonimowe – przestrzega Faber – forumowicze podpisujący się imieniem i nazwiskiem pod wyrażanymi opiniami, ponoszą za nie większą odpowiedzialność niż anonimowi użytkownicy serwisów.

Spółka ponadto powinna jego zdaniem znaleźć wśród forumowiczów inwestorów najbardziej aktywnych, którzy mogłyby być jej ambasadorami i mówić o firmie innym znajomym inwestorom. Faber uważa, że dla spółek największą wartością, jaką mogą osiągnąć za pośrednictwem Internetu, jest zbudowanie zaufania właśnie wśród najbardziej opiniotwórczych na forach inwestorów indywidualnych. (kk)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł