Rodacy dumni z polskich marek

dodano: 
29.04.2010
komentarzy: 
0

Polskie produkty i marki, które Polacy uważają za powód do dumy to temat ogólnopolskiego badania TNS OBOP. Pierwszą trójkę najbardziej polecanych grup polskich produktów stanowią napoje, produkty gospodarcze, chemiczne i AGD oraz branża budowlana. Z badania wynika, że aż 95 proc. Polaków bez problemu potrafi wymienić, co najmniej jedną polską markę.

Zdecydowanym liderem całego zestawienia została marka Atlas, która w swojej kategorii uzyskała 54 proc. wskazań, następne w kolejności są: Hortex (48 proc.), Zelmer (46 proc.) oraz Opoczno (42 proc.). Liderem całego zestawienia została marka Atlas, która w swojej kategorii uzyskała 54 proc. wskazań, następne w kolejności są: Hortex (48 proc.), Zelmer (46 proc.) oraz Opoczno (42 proc.).

Wśród napojów, czyli grupie produktowej najczęściej wymienianej przez respondentów, w czołówce znalazły się marki: Hortex (48 proc.), Tymbark (44 proc.), Kubuś i Cisowianka (po 35 proc.). Najbardziej godnymi polecenia polskimi produktami gospodarczymi zostały natomiast: Zelmer (46 proc.), Amica (43 proc.) i Ludwik (41 proc.). W branży budowlanej niekwestionowane, pierwsze miejsce zajął Atlas, kolejne były Śnieżka (40 proc.), Cersanit (20 proc.) i Gerda (20 proc.). Liderem kategorii produktów spożywczych została Bakoma (39 proc.), marek mebli i wyposażenia domu – Opoczno (42 proc.), polskich kosmetyków Dr Irena Eris i Ziaja (po 30 proc.), w odzieży - Vistula&Wólczanka (34 proc.), kategorię innych branż otwiera natomiast Orlen (38 proc.).

Sondaż przeprowadzono w marcu 2010 roku na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1005 respondentów w wieku powyżej 15 lat. Badania miały charakter wywiadów „twarzą w twarz” w domach respondentów. Wyniki badań zaprezentowano na 2 Forum Polskiego Produktu, na którego zlecenie zostały one przeprowadzone. (mk)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin