Rok po Euro Poznań dobrze wspominany, zachwytu nie podzielają Niemcy
Irlandzkie i włoskie media informują o metamorfozie Poznania, a niemieckie skupiają się na milionowych długach tego miasta. O zagranicznych efektach medialnych Euro 2012 w rok po organizacji turnieju informuje Polska Głos Wielkopolski.
„Porównując liczbę interakcji z europejskimi państwami do sytuacji sprzed dwóch lat, jesteśmy bardzo zadowoleni” – zaznacza Łukasz Goździor z biura promocji poznańskiego magistratu. Jego zdaniem widać to najbardziej na przykładzie wizyt dziennikarzy z Włoch i Irlandii. We włoskich mediach informacje na temat Polski pojawiają się systematycznie. Wrocław doczekał się obszernego artykułu w La Reppublice, a Warszawa filmu dokumentalnego. O Poznaniu pisał natomiast włoski serwis informacyjny Euronews. Irlandzkie media chętnie informowały o niedawnym podświetleniu poznańskiego Ratusza na zielono, czyli na narodowy kolor Irlandii. Wydarzenie stało się także okazją do publikacji dużego artykułu o tym mieście w jednej z największych irlandzkich gazet.
Bardziej sceptyczni wobec poznańskiego sukcesu są niemieckie media. Rok po Euro Der Südkurier informuje, że w mieście nie zostało nic z klimatu tej imprezy, natomiast pamiątką są wielkie problemy ze Stadionem Miejskim. Die Zeit informuje natomiast o milionowych długach polskich i ukraińskich miast-gospodarzy, w tym Poznania. Jak zapowiada Łukasz Goździor, w najbliższych tygodniach Poznań rozpocznie w Niemczech i Irlandii kampanię promocyjną. „Nie mogę jeszcze zdradzić, na czym będzie polegała, ale jestem pewien, że przypadnie do gustu naszym sąsiadom” – przekonuje Goździor. (ks)