Rok wizerunkowych wpadek gigantów

dodano: 
04.01.2011
komentarzy: 
2

Jak informuje Dziennik Gazeta Prawna, rok 2010 nie był dobrym rokiem dla wielkich koncernów i ich PR-owców. Mnóstwo firm wydało krocie, aby ratować wizerunek. Sytuacji kryzysowej nie uniknął nawet… Facebook.

Jak czytamy, „przegranym roku” okazał się brytyjski koncern BP. Kwietniowa eksplozja platformy wiertniczej, w której zginęło 11 osób, spowodowała gigantyczne straty finansowe i wizerunkowe. Duże problemy miał również japoński producent samochodów Toyota, którego pojazdy utraciły miano niezawodnych po tym, jak okazało się, że 8 mln spośród nich ma wadliwą konstrukcję pedału gazu. Do korowodu firm dotkniętych kryzysem z powodu różnego rodzaju produkcyjnych usterek dołączyły również: Apple, Rolls-Royce oraz Johnson & Johnson. Powołując się na opinie ekspertów, autor artykułu podkreśla, że wszystkim najbardziej zaszkodziły działania kierownictwa, które zamiast przyznać się do błędu usiłowało go ukryć lub zminimalizować.

Z sytuacją kryzysową miał w 2010 r. również do czynienia lider mediów społecznościowych Facebook. W USA i Europie oskarżono go o brak dostatecznej ochrony prywatności użytkowników. Podobne problemy miał w Niemczech i Hiszpanii Google w związku z wprowadzeniem usługi Street View. (iw)

Źródło:

Dziennik Gazeta Prawna, 2010 – rok wpadek największych korporacji, Rafał Woś, 31.12.2010, s. 1
komentarzy:
2

Komentarze

(2)
Dodaj komentarz
05.01.2011
11:47:33
jogurt
(05.01.2011 11:47:33)
Jogurty to są w Grecji, czy Byłgarii, a to przesłodzone g... dla reszty konsumentów to jakaś pomyłka. Hasło na dzisiaj: Da...NONE :))
04.01.2011
10:40:46
bbb
(04.01.2011 10:40:46)
Nie można jeszcze zapomnieć o Danone i jego magicznych jogurtach... tyle, że to nie wpadka przy pracy, ale wciskanie kitu z premedytacją
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin