Rozmowy o odpowiedzialnym biznesie: II Anty-Konferencja CSR

dodano: 
17.10.2014
komentarzy: 
0

Eksperckie dyskusje, wymiana wiedzy, doświadczeń i poglądów na najważniejsze tematy z zakresu CSR – II Anty-Konferencja dowiodła, że społeczna odpowiedzialność biznesu to temat ważny, aktualny, cieszący się coraz większym zainteresowaniem zarówno wśród dużych firm, jak i średnich i małych przedsiębiorstw.

Forum Odpowiedzialnego Biznesu po raz drugi zorganizowało Anty-Konferencję CSR, która odbyła się 15 października w Domu Towarowym Braci Jabłkowskich w Warszawie.

Spotkanie rozpoczęło się wystąpieniem Laury Bergedieck, Head of Government Affairs and Disclosures na Europę w Carbon Disclosure Project (CDP), która opowiedziała, jakie znaczenie dla zrównoważonego rozwoju i środowiska biznesowego mają strategie klimatyczne oraz jakie konkretne korzyści daje raportowanie środowiskowe. Jak stwierdziła, firmy dbające o swój wpływ na środowisko są postrzegane przez inwestorów jako lepsze, długoterminowe inwestycje. „W Polsce 80 proc. firm nie raportuje żadnych informacji o swoim śladzie węglowym, a tylko 0,2 proc. ma jakikolwiek program czy system zarządzania związany z aspektem środowiskowym swojej działalności. Tymczasem wiele z nich robi dobre rzeczy, ale nikomu o nich nie mówi” - stwierdziła. Jej zdaniem nawet informacja o działaniach, gdy nie ma jeszcze wyników, buduje wśród inwestorów i klientów zaufanie.

Zamiast tradycyjnej formy konferencji – wykładów czy dyskusji panelistów – uczestnicy spotkali się przy stolikach tematycznych. Każdej dyskusji towarzyszył moderator oraz „ryśliciel” - myśliciel wizualny, który za pomocą notatek rysunkowych, tzw. sketchnotingu, podsumowywał rozmowy.

Goście rozmawiali m.in. o tym, jak mierzyć efekty działań CSR i czy w ogóle jest to możliwe. Okazało się, że najłatwiej monitorować działania na rzecz ochrony środowiska, najtrudniej natomiast określić skuteczność działań długofalowych, takich jak programy edukacyjne. Większość firm raportuje podjęte działania, a nie ich efekty. Omawiano różne metody badania wpływu działań CSR, zastanawiano się jak ta działalność wpływa na wizerunek, komu potrzebne są dane liczbowe i czy CSR bez mierzenia wyników ma sens. „Najważniejsza jest diagnoza i zdefiniowanie celu działań” – podkreślano.

Omawiano trendy w polskim i światowym CSR, wyzwania i narzędzia dialogu społecznego oraz angażowanie interesariuszy. Podjęto tematy takie jak grywalizacja, partnerstwo uczelni i biznesu oraz ekologia. „Odwaga, nowe spojrzenie, angażowanie innych i skalowalność” – tym zdaniem uczestników cechują się innowacje społeczne. Przedmiotem rozmów były także zrównoważone miasta. „Miasto nie osiągnie celów, które sobie postawiło, bez współpracy z biznesem” – uznali uczestnicy spotkania. (mb)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin