Rozwój dzięki CSR-owi
W dodatku do dziennika Parkiet znajdujemy artykuł Anny Pawelskiej dotyczący społecznej odpowiedzialności biznesu. „Zwiększenie lojalności klientów, pozyskanie najlepszych pracowników, wzrost motywacji kadry, a także poprawa relacji z mediami - to tylko niektóre efekty, jakie osiągają spółki dzięki zasadom CSR” – pisze autorka artykułu.
Przytacza ona wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wynika z nich, że niemal 60 proc. dużych i średnich przedsiębiorstw w Polsce deklaruje potrzebę uwzględnienia, poza zwykłą działalnością gospodarczą firm, problemów lokalnej społeczności, jak i potrzeb ochrony środowiska. Równocześnie jednak w większości nie zauważa się w działaniach społecznie odpowiedzialnych drogi do osiągnięcia korzyści ekonomicznych. Pawelska zaznacza zaś, że dzięki wdrożeniu strategii CSR „przedsiębiorstwo z powodzeniem rozwija się samo, zapewniając dogodne warunki wzrostu również swemu otoczeniu”.