RP: twórczy pracownik to skarb, ale niekoniecznie w social mediach

dodano: 
18.10.2013
komentarzy: 
1

Employer branding to spore wyzwanie. Na dobry wizerunek pracuje się bardzo długo. A „niekontrolowana inwencja twórcza pracowników, szczególnie byłych, może zniweczyć starania o dobre imię pracodawcy” – czytamy w Rzeczpospolitej.

Wśród najpopularniejszych narzędzi komunikacji z potencjalnymi pracownikami są korporacyjne strony firmy. Ponadto „pracodawcy często wykorzystują więc wizerunek podwładnych, aby zwiększyć swą wiarygodność. Zamieszczają na stronach krótkie filmy zawierające wypowiedzi pojedynczych pracowników lub zespołów na tle miejsca pracy” – czytamy w gazecie. Nierzadko przedsiębiorcy zaskakują. Przykładem może być firma Hypermedia Isobar, która umożliwia wirtualne zwiedzanie firmy wraz z łazikiem księżycowym. Kolejnym kanałem komunikacji są social media, które bywają problematyczne. „Wymaga to jednak od firmy dbałości o aktualizację treści, nieustannego śledzenia pojawiających się pytań i szybkiego odpowiadania czytelnikom, a także moderowania oraz adekwatnego reagowania na komentarze” – przestrzegają autorki tekstu. Istotna jest również kwestia komunikacji pracowników w sieci. „Warto określić zasady w tych obszarach, które odnoszą się też do pracodawcy. Regulacje te mogą więc dotyczyć np. posiadania kont na portalach kariery, generowania w sieci komentarzy na temat firmy, a także publikowania (na blogach pracowników, forach, grupach dyskusyjnych itd.) informacji poufnych lub powodujących erozję zaufania do firmy, i to ze strony nie tylko potencjalnych pracowników, ale też klientów” – podsumowuje Agnieszka Gostkowska-Szmyt, menedżer personalny. (kg)

Źródło:

Rzeczpospolita, Pułapki w walce o wizerunek, Agnieszka Gostkowska-Szmyt, magdalena Januszewska, 18.10.2013
komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
22.10.2013
18:30:21
Karolina Dulnik
(22.10.2013 18:30:21)
Wiele zależy od kultury organizacji - w jednej potrzebne są regulacje, w innej będzie to "strzał w kolano". Nad działaniami w sieci nikt nie jest w stanie do końca zapanować. Ale można na nie wpływać - dawać jak najmniej powodów do krytyki czy bojkotu.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin