Na początku kwietnia rusza długo zapowiadana kampania Ministerstwa Gospodarki, która ma przekonać Polaków do atomu. Resort zakłada, że poparcie dla atomu wzrośnie w Polsce o 15 proc.
„Dziś – gdy poparcie dla budowy jest na poziomie 40 proc. – rząd (który od dawna przekonywał, że protesty wynikają z braku wiedzy), postanowił wyjść do ludu z kagankiem atomowej oświaty. Piotr Żbikowski z biura prasowego Ministerstwa Gospodarki zaznacza na łamach dziennika Metro, że celem kampanii jest by 55 proc. społeczeństwa była za elektrownią atomową. Z kolei 25 proc. zgodnie z założeniami ma oceniać swoją wiedzę jako dobrą, a odsetek osób żyjących w niewiedzy powinien zmniejszyć się z 40 do 20 proc. Jak pisaliśmy już wcześniej na naszych łamach w kampanii wykorzystane zostaną niemal wszystkie kanały komunikacji.„Pojawią się spoty w TV, radio, internecie, prasie. Nie będzie to jednak kampania reklamowa, tylko informacyjna. Chcemy zaciekawić Polaków i zachęcać, by sami szukali informacji o energetyce jądrowej. Będziemy pomagać do tych informacji dotrzeć” – mówi Żbikowski dziennikarzowi Metra. (bs)