piątek, 5 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościRusza kampania wsparcia dla ofiar przemocy „Nie wydaje Ci się”

Rusza kampania wsparcia dla ofiar przemocy „Nie wydaje Ci się”

W listopadzie 2025 roku po raz kolejny ruszyła kampania „16 Dni Przeciw Przemocy”. Tegoroczna odsłona, która prowadzona jest pod hasłem „Nie wydaje Ci się”, ma pokazać ofiarom przemocy, że są wartościowe, a proszenie o pomoc to krok ku lepszej przyszłości.

Stowarzyszenie Niebieska Linia 25 listopada 2025 roku, w Międzynarodowy Dzień Eliminacji Przemocy wobec Kobiet, rozpoczęło kampanię „16 dni Przeciwko Przemocy”. Hasło inicjatywy „Nie wydaje Ci się” ma zwracać uwagę, że osoby, które doświadczają przemocy mają prawo do poczucia bezpieczeństwa i uzyskania fachowej pomocy. Celem akcji jest też przywrócenie im sprawczości i głosu, aby miały w sobie odwagę do proszenia o wsparcie.

„Kampania, zapoczątkowana globalnie w 1991 roku, ma na celu zwiększanie świadomości społecznej, edukowanie, przełamywanie tabu oraz kierowanie osób doznających przemocy do dostępnych form wsparcia. W Polsce od lat stanowi impuls do zmian, zarówno społecznych, jak i systemowych. Tegoroczna edycja stawia na edukację, informowanie o dostępnych formach wsparcia oraz pokazanie, że profesjonalna pomoc może stać się pierwszym krokiem ku wolności i bezpieczeństwu. Hasło »Nie wydaje Ci się« ma dać ludziom jasny sygnał: widzimy Was, wierzymy Wam i jesteśmy tu, żeby pomóc” – zaznacza Ewa Podgórska, prezes Stowarzyszenia na Rzecz Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia”.

W ramach kampanii powstały materiały edukacyjne oparte na filmie „Dom dobry” w reżyserii Wojciecha Smarzowskiego. Ta produkcja poruszyła opinię publiczna, bo pokazała mechanizmy przemocy domowej, która potrafi być bardzo dobrze ukryta. Premiera filmu przyczyniła się do wzrostu liczby kontaktów z organizacjami pomocowymi. Do poradni wpłynęło 50 proc. więcej wiadomości e-mail, a na infolinii Ogólnopolskiego Pogotowia „Niebieska Linia” odnotowano o 40 proc. więcej zgłoszeń. Tylko w 2024 roku zarejestrowano ponad 59 tys. procedur „Niebieskiej Karty”.

Za wsparcie w przygotowaniu materiałów wideo i grafik prasowych, prowadzeniu działań PR i komunikacji w mediach społecznościowych odpowiada agencja Advalue. (km)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj