.

 

Rusza platforma indaHash.com. Ułatwi agencjom współpracę z Instagramerami

dodano: 
03.03.2016
komentarzy: 
0

Międzynarodowa platforma indaHash.com ma umożliwić agencjom szybką i zautomatyzowaną współpracę z użytkownikami Instagrama. Autorką projektu jest Barbara Sołtysińska, współzałożycielka LifeTube’a. Za jego rozwój na polskim rynku odpowiada Marta Zarosa, która przez ostatnie 6 lat była związana z MediaCom.

„Postawiliśmy na Instagram, bo jest jedną z najszybciej rozwijających się platform socialowych, aktualnie ma prawie 500 milionów użytkowników. Dodatkowo, na Instagramie to użytkownicy oczekują obecności marek. Są one nieodłącznym elementem ich zdjęć” – wyjaśnia Barbara Sołtysińska. Jak dodaje, współpraca z influencerami na YouTube i innych platformach wiąże się często z negocjacjami, podpisywaniem indywidualnych umów i wieloma operacyjnymi trudnościami. „Działania content marketingowe na YouTube bardzo trudno jest automatyzować, dlatego też postanowiliśmy stworzyć międzynarodową platformę, która pozwoli zautomatyzować działania influencerów, ale na Instagramie” – kontynuuje Sołtysińska.

Dzięki aplikacji reklamodawcy będą mogli dotrzeć do wpływowych użytkowników Instagrama, a ci użytkownicy – zarabiać na swoich pasjach.

Jak działa platforma? Agencja na stronie www.indaHash.com konfiguruje kampanię dla influencerów. Określa, z jakimi użytkownikami Instagrama chce współpracować, podając takie dane jak minimalna i maksymalna liczba followersów Instagramera, płeć, wiek, kategoria tematyczna czy kraj. Można także wykluczyć Instagramerów lub wybrać konkretne konta. Później agencja ustala krótkie zadanie („dwuzdaniowy brief”) dla Instagramera, czyli podaje, co powinno znaleźć się na zdjęciu dla marki (autorski pomysł użytkownika na realizację zadania czy udostępnienie gotowej grafiki). Później określa też czas i budżet kampanii. Następnie ustala @tag oraz #hashtag, które mają zostać użyte w kampanii (w opisie zdjęcia). Instagramerzy dostają powiadomienie o nowej kampanii poprzez aplikację w telefonie. Jeśli są nią zainteresowani, realizują zadanie. Ich posty są akceptowane przez moderatra platformy. Później użytkownicy otrzymują wynagrodzenie, a reklamodawca raport ze zdjęciami, do których otrzymuje prawa.

Jeszcze przed oficjalnym startem platformy w aplikacji zarejestrowało się ponad 35 tys. użytkowników serwisu społecznościowego, docierających do ponad 65 mln. followersów na Instagramie.  Pierwsze kampanie przez indaHash.com zostały zrealizowane dla takich marek, jak: McDonald’s, Milka, Lipton, Wedel, Fanta, KFC, Danone, Nestle Fitness, Adidas, Disney, Rexona czy Electrolux. Obecnie indaHash.com wchodzi również do Niemiec i Wielkiej Brytanii. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin