Rusza projekt „SPOKO – Społeczny Kosz”, który łączy biznes i organizacje pozarządowe

dodano: 
28.08.2019
komentarzy: 
0

Ruszył nowy projekt pod nazwą „SPOKO – Społeczny Kosz”, którego ideą jest łączenie możliwości produkcyjnych organizacji pozarządowych z potrzebami biznesu. Inicjatorem akcji jest Fundacja Rozwoju Społecznej Odpowiedzialności.

Jak tłumaczą twórcy projektu, w ramach SPOKO przygotowane zostaną zestawy prezentowe zawierające regionalne produkty i przedmioty codziennego użytku, oferowane przez organizacje pozarządowe, tzw. NGO-sy. Te zestawy mają stanowić alternatywą formę upominków, jakie zwykle firmy wręczają swoim pracownikom czy klientom. Dochód z ich sprzedaży ma wspierać rozwój organizacji z sektora ekonomii społecznej. Pierwsze zestawy prezentowe będzie można zakupić od września 2019 roku.

Za realizację projektu odpowiada Studio 102 z Gdyni. Agencja ma dbać o dostosowywanie produktów do potrzeb biznesu. W działaniach wspierać ją będzie Pracownia Mamy Wenę. Ambasadorami akcji są Marszałek Województwa Pomorskiego Mieczysław Struk oraz Prezydent Pracodawców Pomorza Zbigniew Canowiecki.  

Inicjatorzy projektu przez pół roku sprawdzali kilkudziesięciu potencjalnych dostawców. Ich produkty musiały spełniać kryteria społeczności, czyli być wytwarzane przez organizacje pozarządowe, oraz regionalności. Jednym z głównych warunków była również jakość usług oferowanych przez dostawców.

Obecnie na liście Społecznego Kosza jest 13 firm społecznych (fundacji i spółdzielni socjalnych), które będą pierwszymi beneficjentami akcji. Jak twierdzą twórcy projektu, jego założeniem nie jest osiągnięcie zysku, a zwiększenie możliwości i zakresu funkcjonowania przedsięwzięcia. (pm)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin