Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
poniedziałek, 16 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościRyanair krytykowany po próbie ośmieszenia British Airways

Ryanair krytykowany po próbie ośmieszenia British Airways

Linie lotnicze Ryanair próbowały wyśmiać pomyłkę popełnioną przez British Airways, jednak same zostały skrytykowane w mediach społecznościowych – informuje bbc.com. Portal przypomina, że samolot brytyjskiego przewoźnika omyłkowo wykonał trasę do Edynburga w Szkocji, zamiast udać się do Düsseldorfu w Niemczech. Czytamy, że Ryanair postanowił wykorzystać tę sytuację i na swoim oficjalnym koncie na Twitterze opublikował post, w którym przedstawił „prezent” dla konkurencji w postaci książki „Geography for Dummies” („Geografia dla głupoli”). British Airways w odpowiedzi napisało, że „nikt nie jest doskonały”.

źródło: twitter.com/Ryanair

Źródło przypomina, że w styczniu 2019 roku, Ryanair po raz szósty został wybrany najmniej lubianym krótkodystansowym przewoźnikiem w Wielkiej Brytanii. Czytamy, że pasażerowie mieli nie być zadowoleni z wchodzenia na pokład, komfortu siedzenia, jedzenia i picia oraz kabin.

Użytkownicy Twittera nie przeszli więc obojętnie koło wyśmiewającego konkurencję wpisu i w komentarzach zaczęli sugerować książki, które to Ryanair powinien przeczytać, np. tytuł „Customer Service for Dummies” („Obsługa klienta dla głupoli”) – czytamy dalej.

Innym sugerowanym przez użytkowników tytułem miało być „Employment Law for Dummies” („Prawo pracy dla głupoli”). Źródło przytacza sytuację z 2018 roku, kiedy to Ryanair został zmuszony do odwołania setek lotów z powodów strajków swoich pracowników, skarżących się na bardzo złe warunki pracy. Dodatkowo autor tekstu Tom Espiner przypomina, że w grudniu 2018 roku brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego wszczął postępowanie przeciwko przewoźnikowi po tym, jak ten odmówił wypłaty odszkodowania pasażerom za odwołane i opóźnione loty.

Jak czytamy dalej, jeden z komentujących przypominiał lot Ryanaira do Saloników w Grecji z 6 stycznia 2019 roku. Źródło podaje za The Independent, że lot został skierowany do Rumunii, ponad 500 mil od docelowego miejsca przylotu, a pasażerowie dostali informację, że dalej mogą pojechać „starym autobusem”. Ostatecznie grecki rząd miał wysłać swój samolot po pasażerów Ryanaira, aby ci mogli dolecieć tam, gdzie planowali. Wielu użytkowników Twittera żartowało z przewoźnika, że ten często ląduje na lotniskach sporo oddalonych od docelowego miejsca podróży – pisze autor.

Inny użytkownik spytał pod postem o cenę, za jaką Ryanair sprzedaje „prezent”, ponieważ ten na pewno nie odda nic za darmo – przytacza źródło. Miało być to nawiązanie do częstego pobierania dodatkowych opłat od klientów, np. za drukowanie kart pokładowych.

Portal podaje, że obie linie lotnicze odmówiły mu komentarza w sprawie dyskusji na Twitterze. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj