.

 

Rząd Borisa Johnsona przygotowuje ogólnoeuropejską kampanię informacyjną

dodano: 
02.08.2019
komentarzy: 
0

W drugiej połowie sierpnia 2019 roku w Wielkiej Brytanii rozpocznie się ogólnokrajowa kampania informacyjna, która ma przygotować obywateli na brexit – informuje politico.eu. Rząd Borisa Johnsona chce też wyjść wtedy do europejskich stolic z przekazem, że tym razem Wyspy wychodzą z Unii Europejskiej „na poważnie”. Na działania mają być przeznaczone rekordowe środki – czytamy.

138 mln funtów (w przeliczeniu: 649 mln zł) – taką kwotę minister finansów Sajid Javid zarezerwował w specjalnym, powiększonym budżecie na kampanię dotyczącą brexitu. Rząd nie wyklucza ogólnokrajowej dystrybucji ulotek z informacjami dla biznesu i obywateli. Pieniądze mają popłynąć także do brytyjskich placówek konsularnych, by zwiększyć ich możliwości operacyjne – czytamy.

Głównym sloganem kampanii ma zająć się według politico.eu Dominic Cummings, były dyrektor komunikacji kampanii probrexitowej, który znalazł się w gronie najbliższych doradców Borisa Johnsona. Tym razem przekaz ma dotrzeć nie tylko do Brytyjczyków, lecz także do stolic Unii Europejskiej, którą Wielka Brytania zamierza opuścić 31 października 2019 roku.

Wielka Brytania przeznaczy na wyjście z Unii Europejskiej łącznie 2,1 mld funtów. Politico.eu zauważa jednak, że to nie kampania informacyjna pochłonie najwięcej pieniędzy, a przygotowanie ciągłości dostaw leków (434 mln funtów). Operacje związane z ochroną granic mają kosztować Brytyjczyków 344 mln, a przygotowanie biznesu – 108 mln. Rząd Borisa Johnsona zamierza się przygotować na wyjście ze Wspólnoty bez umowy. (mp)

Zdjęcie główne: Boris Johnson na spotkaniu w UE w 2017 roku, fot. Arno Mikkor (EU2017EE), [CC BY 2.0], via flickr.com

Źródło:

politico.eu, UK plans no-deal Brexit ad campaign in Europe, Charlie Cooper, 31.07.2019
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin