Rząd promuje kraj poza Unią
Ministerstwo Gospodarki postanowiło pomóc polskim eksporterom w podbiciu mniej popularnych rynków. Działania promocyjne mają objąć: Algierię, Turcję, Kazachstan, Kanadę i Brazylię. Łączny budżet to 4-5 mln zł – czytamy w Pulsie Biznesu.
Według Ministerstwa Gospodarki jest zapotrzebowanie na promocję na nowych rynkach, ponieważ „istnieje niebezpieczeństwo, że polskie firmy, skoncentrowane na rynkach UE, nie będą brały udziału w szybkim wzroście gospodarczym innych regionów świata” – twierdzi Agnieszka Buła-Kopańska, dyrektor departamentu instrumentów wsparcia w Ministerstwie Gospodarki. Promocja została przygotowywana na imprezy targowe w 2013 r. Z jednej strony, ma zachęcać przedsiębiorców do udziału w targach oraz ma wesprzeć przy przygotowaniu materiałów promocyjnych. Z drugiej, będą organizowane kampanie promocyjne, konferencje, wizyty studyjne zagranicznych dziennikarzy w Polsce. Ministerstwo Gospodarki będzie także partnerem targów ILA Air Show Berlin 2012 oraz CEBIT 2013. (kg)