Rzecz o informacji prasowej

dodano: 
17.09.2007
komentarzy: 
4

Radek Popiel, PR manager w Rainer Communication pisze w Pulsie Biznesu o tym, jak konstuować informacje prasowe, by nie trafiały do kosza. Aby napisać dobrą informację prasową, trzeba znać odpowiedzi na kilka pytań: kto, co, gdzie, kiedy, jak, dlaczego, a na końcu – i co z tego? By dziennikarz przeczytał wysłaną e-mailem wiadomość (z datą i nie dłuższą niż strona A4), musi ona mówić, czego dotyczy i z jakiej firmy pochodzi. Pierwsze zdania są decydujące, gdyż „poznawszy tytuł i lead, dziennikarz albo czyta dalej, albo kasuje wiadomość” – pisze autor artykułu.

Ważne jest również, jak i do kogo jest wysyłana informacja prasowa. „Niby prosta rzecz, ale wiele osób nie umie korzystać z funkcji UDW (ukryte do wiadomości), wklejając setki adresów e-mail, które każdy odbiorca może przeglądać”. Takie postępowanie może PR-owca spalić. Kolejne rady Popiela to: nie wysyłać informacji do dziennikarza, który daną tematyką się nie zajmuje, informacje najlepiej wysyłać rano, odbierać telefony bezpośrednio po wysłaniu informacji, nie używać technicznego żargonu ani „języka prezesa”.(jcm)

Źródło:

Puls Biznesu, Jak nie trafić do kącika kreatywnego piarowca, Radek Popiel, 17.09.07, s. 21
komentarzy:
4

Komentarze

(4)
Dodaj komentarz
18.09.2007
10:44:25
boogies
(18.09.2007 10:44:25)
nie chcę bronić autora, ale nie zapominajmy jednakowoż, że PB jest adresowany do szerszego grona niż tylko piarowcy. To co dla nas jest oczywistością, dla niektórych prezesów (naszych klientów) może być nie lada odkryciem. Uważam że takie artykuły są potrzebne...
17.09.2007
14:30:09
piarowiec
(17.09.2007 14:30:09)
Nie chcę być złośliwa, ale dawno nie czytałam takich banałów i oczywistości. Jeśli już ktoś pisze do Pulsu Biznesu czekam na informacje, które rzeczywiście poszerzą moją wiedzę na dany temat. Tu ciśnie się jedynie dopisek- rada: "Pisać ciekawie, bo jak się nie pisze ciekawie, to nie będzie ciekawe". Pozdrawiam.
17.09.2007
10:02:11
Kruszwiczanin
(17.09.2007 10:02:11)
Równie cenna rada to pisać wtedy, kiedy ma się coś nowego i rzeczywiście ciekawego do napisania...
17.09.2007
9:13:01
niezłośliwy
(17.09.2007 9:13:01)
Brawo Jasiu :)
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin