Rola rzeczników prasowych w doskonaleniu wizerunku firmy była tematem artykułu Agnieszki Kaszuby w Kurierze Porannym. Autorka stwierdza, że coraz więcej firm i instytucji posiada własnego rzecznika, a jego kompetencje nie ograniczają się już tylko do organizacji konferencji prasowych i utrzymywania kontaktów z dziennikarzami. Według Kaszuby powstaje nowy model rzecznika „Musi on bowiem łączyć w sobie cechy sprawnego menedżera, dziennikarza i psychologa, a jego zadaniem jest współtworzenie wizerunku firmy i jej reprezentowanie na zewnątrz”.
Autorka dodaje także, że sprawny rzecznik powinien stale doskonalić swoje umiejętności zarówno z zakresu erystyki, mowy ciała, retoryki, jak i podtrzymywać kontakty z ludźmi ze świata mediów i umiejętnie radzić sobie ze stresem. Podkreśla także, że jego najważniejszą cechą „ważniejszą nawet niż wykształcenie i wygląd” jest zaufanie, jakie powinien budzić. (mk)


