Rzeczpospolitą cytują najchętniej

dodano: 
31.03.2010
komentarzy: 
0

Rzeczpospolita była najczęściej cytowanym medium w lutym 2010 – wynika z comiesięcznego raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”, przygotowywanego przez Instytut Monitorowania Mediów. W czołówce znalazły się ponadto cztery dzienniki, trzy magazyny opinii, trzy portale, dwie stacje telewizyjne i dwie radiowe.

Na Rzeczpospolitą inne media powoływały się aż 433 razy częściej niż miesiąc wcześniej.
Z ostatecznym wynikiem 1692 cytatów zdecydowanie wyprzedziła ona Gazetę Wyborczą cytowaną 725 razy oraz Dziennik Gazetę Prawną (z 569 cytowaniami). Jest to największa, od 2003 roku, przewaga lidera rankingu na pozostałymi mediami.

Wśród piętnastki najbardziej opiniotwórczych mediów znalazły się, podobnie jak miesiąc wcześniej, aż trzy portale internetowe: onet.pl - na miejscu ósmym (223 powołania), wp.pl (140 cytowań) i trzecie tvn24 (95). Onet.pl nieustająco prowadzi w kategorii serwisów, jednak w styczniu 2010 to tvn24.pl wyprzedził wp.pl.

Ponadto w lutym zmienił się lider w kategorii stacji radiowych – w analizowanym miesiącu media najczęściej powoływały się na informacje Radia Zet (239 razy). Jest to wynik nieznacznie wyprzedzający RMF FM, który cytowano 222 razy. W styczniu to RMF FM był cytowany najczęściej.

Stacją telewizyjną, na którą inne media powoływały się najczęściej był TVN 24 (458 powołań). Na drugiej pozycji, choć ze słabszym wynikiem, znajduje się inna stacja koncernu ITI – TVN z liczbą 144 cytatów.

 W lutym media koncentrowały się głównie na tematach związanych z: doniesieniami o aferze hazardowej, wywiadem Mirosława Drzewieckiego w USA oraz najbliższymi wyborami prezydenckimi i kwestią szukania „haków” na ministra Sikorskiego. Dużą popularnością cieszył się również wywiad z Jarosławem Kaczyńskim, przeprowadzony przez Newsweeka, który tym samym spowodował powrót tygodnika do czołówki rankingu. Newsweek cytowano aż 425 razy (5 miejsce w rankingu).

Badanie przeprowadzono na podstawie 8054 przekazów prasowych, programów radiowych i telewizyjnych, pojawiających się w okresie od 1 do 28 lutego 2010.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin