sobota, 13 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościRzeczpospolita: PR-owcy zaczynają wyborcze żniwa

Rzeczpospolita: PR-owcy zaczynają wyborcze żniwa

Kampania w sieci, szkolenia medialne, przygotowanie strategii, a nawet kampania negatywna i ochrona przed czarnym PR-em – wszystko to oferują politykom PR-owcy przed nadchodzącymi wyborami. „Zainteresowanie parlamentarzystów naszą ofertą jest naprawdę spore” – mówi na łamach Rzeczpospolitej Wojciech Płocharski z firmy BJO, która oferuje prowadzenie kampanii w internecie.

Jak czytamy, firma BJO, założona przez Jacka Olechowskiego Wojciecha Płocharskiego – autorów internetowej kampanii Andrzeja Olechowskiego z 2010 r. – oferuje półroczne prowadzenie profili na najpopularniejszych portalach społecznościowych. Koszt tego typu usługi to 38 tys. zł. Zainteresowanie jest duże, choć jak mówi gazecie Płocharski: „na razie w wielu przypadkach jest to głównie sondowanie – kosztów, propozycji, sposobu, w jaki kampania miałaby być prowadzona”.  PRacowania Mass Media oferuje z kolei jednodniowe szkolenie z zakresu całościowego przygotowania kampanii, które również cieszy się powodzeniem.

Autor artykułu zauważa, że wśród ofert PR-owców znajdują się również te dotyczące kampanii negatywnej. Jak zastrzega na łamach Rzeczpospolitej dr Sergiusz Trzeciak, konsultant polityczny, nie należy jej jednak mylić z czarnym PR-em. „Kampania negatywna polega głównie na rozpoznaniu słabych miejsc rywala i uderzeniu w nie z zachowaniem norm etycznych i prawnych” – wyjaśnia. Rozmówcy gazety przyznają, że politycy pytają o czarny PR, ale nigdy oficjalnie, bojąc się „wywlekania brudów”. Jak mówi Przemysław Gołębski z Pracowni Mass Media, na rynku dostępne są natomiast usługi ochrony przed czarnym PR-em. (iw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj