Sałamacha: to klient w dużej mierze ma wpływ na działalność przedsiębiorstwa

dodano: 
18.06.2014
komentarzy: 
0

Klienci to wymagający interesariusze. Stanowią bardzo zróżnicowaną grupę, dlatego w komunikacji należy wziąć to pod uwagę. Przede wszystkim komunikacja powinna być zaplanowana i wykorzystywać różnorodne sposoby dotarcia – co, do kogo, jak i kiedy chcemy powiedzieć.

W dobie social mediów nie można zapomnieć o szybkim reagowaniu i obecności tam, gdzie poszukują informacji o nas klienci, czyli w sieci. Ale znów nie popadajmy w hurraoptymizm, że fanpage czy kanał na YouTubie gwarantuje sukces. Te narzędzia dają szansę na budowanie/wzmacnianie relacji i od tego, jak ich użyjemy, może zależeć wiele, jednak komunikacja musi być dostosowana do tego rodzaju kanału. Przede wszystkim pamiętajmy o wiarygodności, ale też o selekcji informacji, w dzisiejszym świecie otrzymujemy ich naprawdę dużo. Powinniśmy umieć się wyróżnić i wybrać to, z czym trafić do naszego odbiorcy. W związku z tym stale go obserwujmy. W żadnym razie nie ignorujmy mediów. Mimo szczegółowo zaplanowanych działań, bądźmy czujni i otwarci na to, co dzieje się w otoczeniu, aby we właściwym momencie zainicjować dyskusję lub też pominąć pewne zdarzenia lub fakty.

Musimy mieć świadomość, że to właśnie KLIENT w dużej mierze ma wpływ na działalność przedsiębiorstwa – zależą od niego wyniki sprzedaży, a co za tym idzie na zyski firmy. Znajduje się też w kręgu zainteresowania konkurencji, więc tym bardziej należy mu się odpowiednia uwaga. To dzięki skutecznej komunikacji CSR edukujemy klientów, by z pełną świadomością sięgali po nasz produkt. By kojarzyli działania z zakresu społecznej odpowiedzialności właśnie z nami. Komunikacja ma bowiem istotne znaczenie dla wzmacniania reputacji firmy i marki.

Izabela Sałamacha, PR & CSR Director, Fabryka Komunikacji Społecznej

Mapę Komunikacji CSR znajdziesz tutaj

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin