Samorządowe PR
„Samorządowcy coraz lepiej radzą sobie z komunikacją z inwestorami, turystami i mieszkańcami” – czytamy na łamach Pulsu Biznesu. Jak mówi Paulina Bednarz z biura programu Gmina Fair Play: „Gminy i miasta, w większym stopniu niż dotychczas, zaczęły dostrzegać korzyści promocji. Prowadzą wyspecjalizowane komórki marketingowe i public relations”. Wachlarz wykorzystywanych przez nie możliwości jest bardzo szeroki.
„Samorządy wydają gazety lokalne, publikują wywiady z władzami, plany inwestycyjne i czasem nawet nie zdają sobie sprawy, że to public relations” – mówi Marta Nowicka z agencji Fleishman-Hillard. Dodaje, że wszystkie działania tego typu powinny być starannie zaplanowane i przygotowane z myślą o potencjalnych odbiorcach.
Zdaniem Nowickiej, największym błędem komunikacji samorządów, jest przeszacowanie – czyli tworzenie „listy życzeń”, a nie realnych założeń. Należy pamiętać, że wszelkie działania public relations powinny być skierowane nie tylko do inwestorów i turystów, ale również do społeczności lokalnej, gdyż, jak mówi Jarosław Komża, naczelnik wydziału promocji i kultury w Urzędzie Miasta Żyrardów – „Nie ma lepszych PR-owców niż zadowoleni mieszkańcy”.