Gazeta Samorządu i Administracji radzi, w jaki sposób jednostki samorządowe mogą promować się poprzez uczestniczenie w targach turystycznych. „Najbardziej skuteczna komunikacja marketingowa to komunikacja totalna. Taka, która dociera do odbiorcy za pomocą wszystkich zmysłów. Takie właśnie są nowoczesne targi” – czytamy w artykule. Ich największe atuty to skuteczność, interaktywność, transparentność oraz możliwość porównania wielu ofert w tym samym miejscu i czasie.
Jednostki samorządu, które są zainteresowane wzięciem udziału w targach, powinny wybierać je pod kątem atrakcji turystycznych, którymi dysponują. W ramach uczestnictwa mogą stowarzyszyć się z innymi jednostkami. Dzięki temu zwiększą swoje szanse na specjalną promocję np. w formie prezentacji jako regionu partnerskiego organizatora targów. W celu promocji regionu można skorzystać również z aktywności izb rzemieślniczych i zrzeszeń drobnej przedsiębiorczości – gdyż to właśnie z nimi najczęściej nawiązują kontakty organizatorzy targów.
Ważnymi wydarzeniami są również targi infrastrukturalne, na których można wystąpić z referatem i podzielić się doświadczeniami. Jak przekonuje autor artykułu, Sebastian Szczęsny, najważniejszymi wydarzeniami tego typu w Polsce są: Międzynarodowe Forum Inwestycyjne Investfield podczas targów Budma i Investcity-Środowisko podczas ekologicznych targów Poleko.


