Samsung i bony do Douglasa: czy niejasne warunki promocji zniechęcają klientów?
Samsung zachęca do zakupu pralek Eco Buble i oferuje w prezencie bon do Douglasa. Ukrywa jednak informację, że oferta jest limitowana – czytamy na blogu „Towar niezgodny z umową”.
Za zakup pralki Eco Bubble o załadunku 7 kg i wyższym Samsung oferuje w promocji bon do perfumerii Douglas o wartości 200 zł. Jak zauważa na swoim blogu Piotr Miączyński, nie przekona to raczej osoby, która nie planuje zakupu pralki. Jeśli jednak ktoś jej potrzebuje, oferta może skłonić do wyboru akurat tej firmy.
Żeby otrzymać bon, trzeba po zakupie wypełnić formularz zgłoszeniowy, wysłać go pocztą lub mejlem i czekać na SMS z kodem promocyjnym. Problem? Firma nie komunikuje jasno, że promocja jest limitowana - czytamy.
Informację, że prezent otrzyma pierwsze tysiąc zgłoszeń znaleźć można jedynie w regulaminie promocji. Plakaty i ulotki nie zawierają zastrzeżenia o tym, że oferta jest limitowana. Opinie klientów świadczą o tym, że nawet doradcy klienta nie znają tych szczegółów.
Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsunga, informuje natomiast, że zarówno na ulotkach jak i w regulaminie zawarta jest informacja o ograniczeniu promocji w czasie oraz o tym, że do akcji promocyjnej przeznaczono 1000 pralek. Podano tam też modele pralek, które objęto akcją promocyjną.
Akcja trwa dość długo, bo od 03.11 do 31.12.2014 r. Zgłoszenia można wysyłać do końca stycznia. Firma nie informuje jednak, czy zgłoszono już 1000 pralek. „Cały czas formularze są weryfikowane i jeśli są poprawnie wypełnione informujemy o tym klientów i przesyłamy bony. Ten proces cały czas trwa” – twierdzi Krynicki.
„Marketing - marketingiem, owszem ma swoje prawa, ale moim zdaniem lepiej klientów o najważniejszych warunkach promocji informować wprost. Pozwala to uniknąć wielu przykrych niespodzianek” - ocenia na blogu Miączyński.
Czytelnicy bloga zauważają natomiast, że ktoś, kto kupi pralkę i nie otrzyma bonu, gdy będzie kupował kolejny sprzęt, długo się zastanowi czy będzie to Samsung. (mb)