Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR ogłosiło shortlistę rankingu Marketing Master 2025. Nominowani powalczą o miano najbardziej wszechstronnych marketerów w Polsce. Na liście znalazło się 30 marek z najwyższymi notami punktowymi w tegorocznych konkursach branżowych: Effie Awards Poland, Innovation i KTR.
Druga edycja rankingu Marketing Master by SAR podsumowuje wyniki trzech projektów SAR – Effie Awards Poland, KTR i Innovation – tworząc zestawienie marketerów, którzy potrafią łączyć twórcze podejście, skuteczność i innowacyjność.
„Marketing Master to ranking, który pokazuje, jak wygląda dziś dojrzały marketing – wszechstronny, odważny, niestandardowy, a przy tym odpowiedzialny. Chcemy wyróżniać tych reklamodawców, którzy potrafią łączyć strategię z emocją, dane z intuicją i efektywność z kreatywnością. To właśnie ta kombinacja kompetencji napędza rozwój branży” – podkreśla Paweł Tyszkiewicz, dyrektor generalny Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.
Shortlista 30 najbardziej wszechstronnych marketerów
W zestawieniu Marketing Master 2025 znalazły się marki, które w ostatnim roku konsekwentnie łączyły kreatywność z efektywnością i innowacyjnym podejściem do komunikacji. Są to (w kolejności alfabetycznej):
- Allegro
- Answear.com
- Clovin
- Dawtona
- Decathlon
- Grupa Kino Polska
- Grupa Maspex
- Grupa OLX
- Grupa Pracuj
- Health Labs Care
- Igorilla
- ING Bank Śląski
- Kompania Piwowarska
- L’Oréal
- LOTTE Wedel
- Mastercard
- Mata
- McDonald’s
- Mondelēz
- Nutico™
- ORLEN
- PepsiCo
- BLIK
- Reckitt Benckiser
- Rossmann
- SFM Soft
- TechNovator
- TS Wisła Kraków
- Unilever
- Żabka
Pięciu najbardziej wszechstronnych marketerów zostanie nagrodzonych pierścieniami podczas Gali Innovation + Marketing Master, która odbędzie się 26 listopada 2025 roku w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie. Wydarzenie zainauguruje cykl spotkań, którego kontynuacją będzie dwudniowa konferencja Imagination Day 2025, której PRoto.pl jest patronem medialnym. Bilety na wydarzenia można kupić na stronie.
O rankingu
Przy opracowywaniu zestawienia uwzględniane są wszystkie podmioty, które zdobyły punkty w przynajmniej jednym z trzech konkursów organizowanych przez SAR. Ze względu na różne systemy ocen i skalę punktową, stosowany jest jednolity mechanizm przeliczeniowy – zwycięzca każdego konkursu otrzymuje 10 punktów (100 proc.), a wyniki pozostałych marek są przeliczane proporcjonalnie do tego poziomu. Końcowa punktacja to średnia z trzech obszarów: efektywności, kreatywności i innowacyjności, z zachowaniem równej wagi każdego z nich. W ten sposób powstaje obiektywne, mierzalne zestawienie, które odzwierciedla całoroczne osiągnięcia marek w trzech kluczowych aspektach działań marketingowych – deklaruje SAR.


