.

Screen Network wspiera ITAKĘ w poszukiwaniu zaginionych

dodano: 
22.09.2022
komentarzy: 
0

We wrześniu 2022 roku Screen Network, właściciel ekranów reklamowych, oraz Fundacja ITAKA, zajmująca się poszukiwaniem osób zaginionych, podjęły współpracę. Jak informują organizatorzy kampanii społecznej, z danych Komendy Głównej Policji wynika, że rocznie w Polsce ginie prawie 13 tys. osób.

W całej Polsce na ponad 20 tys. ekranów publikowane będą wizerunki osób poszukiwanych przez ITAKĘ. Dzięki algorytmom sztucznej inteligencji oraz technologii „deep fake” twarze zaginionych poruszają się i wodzą wzrokiem za przechodniami. 

Współpraca ta ma na celu zwiększenie szans na odnalezienie zaginionych osób. Wprawienie w ruch zdjęć ma uświadomić społeczeństwu, że za każdym wizerunkiem kryje się prawdziwy człowiek i jego historia. Ponadto, po zeskanowaniu kodu QR, na ekranach telefonów pojawiają się dane poszukiwanej osoby, które mogą ułatwić jej zidentyfikowanie. 

Komunikaty wyświetlane na ekranach w całej Polsce codziennie mają trafiać do ok. 6 mln osób, dzięki czemu szansa na odnalezienie zaginionych znacznie się zwiększy. (zd)

Źródło: Youtube.com/Fundacja ITAKA

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin