.

 

Sebastian Hejnowski o wynikach MSLGROUP

dodano: 
14.08.2015
komentarzy: 
0

przychody netto (sprzedaż usług) w mln zł: 12,5 (2013) 17,4 (2014) 

fee income w mln zł: 10,5 (2013) 12,4 (2014)

MSLGROUP miało bardzo dobry rok. Umocniliśmy swoją pozycję w konsultingu i odnotowaliśmy znaczący wzrost w obszarze public affairs. W PR korporacyjnym, po rozbiciu silosów, jakimi były osobne firmy Ciszewski PR oraz Ciszewski Financial Communications, powstało bardzo wiele synergii. Dziś nasz cały zespół pracuje na wspólny wynik, a sześcioosobowy zarząd firmy spotyka się regularnie. Odczuli to nasi klienci, którzy coraz chętniej sięgają do MSL po konsulting w nowych obszarach, dotychczas przez agencje nieprowadzonych. Coraz częściej wraz z naszymi klientami pracujemy nad employer brandingiem, komunikacją wewnętrzą czy CSR. Pomimo, że rynek mówi o tych potrzebach, od lat to stosunkowo niewiele firm podchodzi do tych tematów poważnie, a co za tym idzie, inwestuje w nie większe środki.

W części brand PR firma dynamicznie przekształca się w partnera dla Brand Managerów, bardziej niż dla PR Managerów. Widzimy w tym obszarze coraz bliższą współpracę u naszych klientów, stąd też odpowiadamy na potrzeby zwiększeniem kompetencji digital oraz zatrudnianiem coraz większej liczby ludzi wprost z agencji reklamowych. Te ostatnie, podobnie jak domy mediowe, regularnie wchodzą w obszar PR i uważam, że jest to poważne zagrożenie dla agencji PR-owych. W MSLGROUP cieszy nas to wyzwanie i z całych sił uzupełniamy kompetencje, by móc tworzyć strategie marek, których osią napędową będzie PR.

MSLGROUP nadal nie jest zbyt aktywna na polu zamówień publicznych i w przyszłości tam upatruję pole wzrostu biznesu. Przejęcie Ciszewski PR przez Grupę Publicis nie dało nam nowych, globalnych klientów. Światowe kontrakty najczęściej nie obejmują Polski. Pozyskaliśmy za to olbrzymi know-how a nasi konsultanci nieustannie wyjeżdżają na szkolenia, lub po prostu do pracy w innych biurach MSLGROUP w całej Europie i poza nią. Dużo naszej uwagi przywiązujemy do budowy HUB na Europę Środkową i Wschodnią. W ubiegłym roku otworzyliśmy biura w Bułgarii, Rumunii i Słowenii. W tym roku zawiązujemy jeszcze bliższą współpracę w regionie z agencjami grupy Publicis.

Sebastian Hejnowski, prezes MSLGROUP w Polsce

Wyniki swoich agencji komentują także: Ryszard Solski, Przemek Staniszewski, Łukasz Wilczyński, Norbert Ofmański, Grzegorz Szczepański, Przemysław Mitraszewski, Joanna Pruszyńska-Witkowska i Anna Czaplicka

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin