Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Sebastian Hejnowski o wynikach MSLGROUP. przychody netto (sprzedaż usług) w mln zł: 12,5 (2013) 17,4 (2014). fee income w mln zł: 10,5 (2013) 12,4 (2014). mslgroup miało bardzo dobry rok. umocniliśmy swoją pozycję w konsultingu i odnotowaliśmy znaczący wzrost w obszarze public affairs. w pr korporacyjnym, po rozbiciu silosów, jakimi były osobne firmy ciszewski pr oraz ciszewski financial communications, powstało bardzo wiele synergii. dziś nasz cały zespół pracuje na wspólny wynik, a sześcioosobowy zarząd firmy spotyka się regularnie. odczuli to nasi klienci, którzy coraz chętniej sięgają do msl po konsulting w nowych obszarach, dotychczas przez agencje nieprowadzonych. coraz częściej wraz z naszymi klientami pracujemy nad employer brandingiem, komunikacją wewnętrzą czy csr. pomimo, że rynek mówi o tych potrzebach, od lat to stosunkowo niewiele firm podchodzi do tych tematów poważnie, a co za tym idzie, inwestuje w nie większe środki. w części brand pr firma dynamicznie przekształca się w partnera dla brand managerów, bardziej niż dla pr managerów. widzimy w tym obszarze coraz bliższą współpracę u naszych klientów, stąd też odpowiadamy na potrzeby zwiększeniem kompetencji digital oraz zatrudnianiem coraz większej liczby ludzi wprost z agencji reklamowych. te ostatnie, podobnie jak domy mediowe, regularnie wchodzą w obszar pr i uważam, że jest to poważne zagrożenie dla agencji pr-owych. w mslgroup cieszy nas to wyzwanie i z całych sił uzupełniamy kompetencje, by móc tworzyć strategie marek, których osią napędową będzie pr. mslgroup nadal nie jest zbyt aktywna na polu zamówień publicznych i w przyszłości tam upatruję pole wzrostu biznesu. przejęcie ciszewski pr przez grupę publicis nie dało nam nowych, globalnych klientów. światowe kontrakty najczęściej nie obejmują polski. pozyskaliśmy za to olbrzymi know-how a nasi konsultanci nieustannie wyjeżdżają na szkolenia, lub po prostu do pracy w innych biurach mslgroup w całej europie i poza nią. dużo naszej uwagi przywiązujemy do budowy hub na europę środkową i wschodnią. w ubiegłym roku otworzyliśmy biura w bułgarii, rumunii i słowenii. w tym roku zawiązujemy jeszcze bliższą współpracę w regionie z agencjami grupy publicis. sebastian hejnowski, prezes mslgroup w polsce. wyniki swoich agencji komentują także : ryszard solski, przemek staniszewski, łukasz wilczyński, norbert ofmański, grzegorz szczepański, przemysław mitraszewski, joanna pruszyńska-witkowska i anna czaplicka.

przychody netto (sprzedaż usług) w mln zł: 12,5 (2013) 17,4 (2014)
fee income w mln zł: 10,5 (2013) 12,4 (2014)
MSLGROUP miało bardzo dobry rok. Umocniliśmy swoją pozycję w konsultingu i odnotowaliśmy znaczący wzrost w obszarze public affairs. W PR korporacyjnym, po rozbiciu silosów, jakimi były osobne firmy Ciszewski PR oraz Ciszewski Financial Communications, powstało bardzo wiele synergii. Dziś nasz cały zespół pracuje na wspólny wynik, a sześcioosobowy zarząd firmy spotyka się regularnie. Odczuli to nasi klienci, którzy coraz chętniej sięgają do MSL po konsulting w nowych obszarach, dotychczas przez agencje nieprowadzonych. Coraz częściej wraz z naszymi klientami pracujemy nad employer brandingiem, komunikacją wewnętrzą czy CSR. Pomimo, że rynek mówi o tych potrzebach, od lat to stosunkowo niewiele firm podchodzi do tych tematów poważnie, a co za tym idzie, inwestuje w nie większe środki.
W części brand PR firma dynamicznie przekształca się w partnera dla Brand Managerów, bardziej niż dla PR Managerów. Widzimy w tym obszarze coraz bliższą współpracę u naszych klientów, stąd też odpowiadamy na potrzeby zwiększeniem kompetencji digital oraz zatrudnianiem coraz większej liczby ludzi wprost z agencji reklamowych. Te ostatnie, podobnie jak domy mediowe, regularnie wchodzą w obszar PR i uważam, że jest to poważne zagrożenie dla agencji PR-owych. W MSLGROUP cieszy nas to wyzwanie i z całych sił uzupełniamy kompetencje, by móc tworzyć strategie marek, których osią napędową będzie PR.
MSLGROUP nadal nie jest zbyt aktywna na polu zamówień publicznych i w przyszłości tam upatruję pole wzrostu biznesu. Przejęcie Ciszewski PR przez Grupę Publicis nie dało nam nowych, globalnych klientów. Światowe kontrakty najczęściej nie obejmują Polski. Pozyskaliśmy za to olbrzymi know-how a nasi konsultanci nieustannie wyjeżdżają na szkolenia, lub po prostu do pracy w innych biurach MSLGROUP w całej Europie i poza nią. Dużo naszej uwagi przywiązujemy do budowy HUB na Europę Środkową i Wschodnią. W ubiegłym roku otworzyliśmy biura w Bułgarii, Rumunii i Słowenii. W tym roku zawiązujemy jeszcze bliższą współpracę w regionie z agencjami grupy Publicis.
Sebastian Hejnowski, prezes MSLGROUP w Polsce
Wyniki swoich agencji komentują także: Ryszard Solski, Przemek Staniszewski, Łukasz Wilczyński, Norbert Ofmański, Grzegorz Szczepański, Przemysław Mitraszewski, Joanna Pruszyńska-Witkowska i Anna Czaplicka