Mariusz Ludwiński w Marketingu w Praktyce pisze o kluczowej roli segmentacji audytorium przy organizowaniu eventów. Segmentacja uczestników zdaniem autora jest warunkiem sukcesu przedsięwzięcia. Dobrze jest rozpocząć ją już na etapie przygotowywania wydarzenia i zapraszania gości. Temu celowi służy selekcja uczestników wydarzenia i przygotowywanie informacji prasowych, które będą wskazywać pożądanych i niepożądanych gości oraz takie ułożenie planu eventu, który pozwoli przewidzieć, kto będzie w nim uczestniczył.
Segmentacji można dokonać również w trakcie, dzieląc uczestników na grupy i zespoły. Dobrym rozwiązaniem jest również takie rozplanowanie eventu, które pozwoli na rozwijanie różnych aktywności w tym samym czasie, dzięki czemu niezainteresowane jednym elementem osoby, nie będą przeszkadzać innym. W zakończeniu artykułu Ludwiński zauważa, że „Aktywizacja wszystkich uczestników to wyzwanie, którego wagę dostrzegają jedynie najlepsi organizatorzy eventów”.