Jak wynika z badania Ernst&Young przytoczonego przez Rzeczpospolitą, największy technologiczny wpływ na rozwój branży mediów i rozrywki będą miały tablety. Takiego zdania jest 79 proc. szefów firm uwzględnionych w badaniu. Na media społecznościowe wskazało 44 proc.
Wszyscy respondenci byli zgodni co do tego, że urządzenia mobilne będą napędzały rozwój branży mediowej i rozrywkowej. Które dokładnie? 79 proc. wspomniało o tabletach, 62 proc. o smartfonach. Dla 59 proc. ankietowanych ważne będą również chmury obliczeniowe, a dla 56 proc. – rozwój aplikacji na urządzenia mobilne. Poza nimi istotne z punktu widzenia rozwoju branży medialno-rozrywkowej ma być dostęp do szybkiego i mobilnego internetu (53 proc. wskazań) oraz rozwój sieci społecznościowych (41 proc.).
Jak zaznacza Howard Bass, starszy partner w dziale usług doradczych dla sektorów mediów i rozrywki, treści z mediów zintegrowane z urządzeniami mobilnymi oraz sieciami dostępowymi tworzą samowystarczalne systemy. Im częściej użytkownicy korzystają z treści publikowanych przez firmy, tym łatwiej zbierać informacje o ich zwyczajach. A informacje te służą do udoskonalania całego systemu reklam i publikacji. (ks)


