Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
czwartek, 26 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościSenior – klient, z którym firmy powinny się liczyć

Senior – klient, z którym firmy powinny się liczyć

Budowanie oferty dostosowanej do potrzeb grupy seniorów się opłaca. Statystyka nie kłamie, choć „nie wszystkie firmy potrafią jeszcze do­strzec korzyści płynące z procesu starzenia się społeczeństwa, a w szczegól­ności z możliwości, jakie ten proces niesie dla strategii biznesowych” – czytamy w CR Navigator.

Dostosowanie produktów do potrzeb starzejącego się społeczeństwa okazuje się rozsądną strategią, ponieważ w Europie przeważająca liczba konsumentów przekracza 50.rok życia. „Jednak w relacji business to senior nie chodzi tylko o sam produkt, ale o ca­łokształt doświadczenia konsumenc­kiego, które powinno uwzględniać indywidualne potrzeby.” – zauważa autor artykułu. Współcześni seniorzy chcą też być aktywni. . Jak informuje CR nawigator, w 2010 r. 11 proc. użytkowników Facebooka stanowili seniorzy, co wymaga traktowania mediów społecznościowych jako narzędzia do komunikacji z różnymi kategoriami odbiorców. „Tym bardziej, że starsze osoby wykorzystują social media w tych  samych celach co przedstawiciele pokolenia Millennials, z tą różnicą, że seniorzy np. z komunikatów cenią bardziej obrazki i historyjki od innych form.” – czytamy dalej.

Firmy z międzynarodowym kapitałem wcielają tę statystykę w życie. Dove czy L’Oreal to jedne z pierwszych marek, które swoje przekazy zaczęły kierować do kobiet w każdym wieku. „Podobnie działa marka Geriavit, odczarowując starość i stawiając za wzór aktywności dla dojrzałych mężczyzn Bogusława Linde, który bez wstydu stał się twarzą produktu kojarzonego z pogodnymi staruszkami” – przypomina autor. (mw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj