Sikorski: nie znając kulis pracy i kosztów agencji, nie możemy stwierdzić, że cena jest „nierynkowa”

dodano: 
02.12.2013
komentarzy: 
0

„Na samym wstępie pragnę zaznaczyć, że nie przynależę do ZFPR-u i nie chcę krytykować zarządu. Uważam, że decyzje zawsze leżą w kompetencjach zarządu Związku, wybranego przecież przez członków. Choć już w tym momencie warto zaznaczyć, że przecież ZFPR nie ma pełnego zarządu po podaniu się do dymisji prezesa. Przychylam się jednak do komentarza prezesa Solskiego (w magazynie Press - przyp. red.), który twierdzi, że agencje często podejmują się prac na minimalnej rentowności - dla prestiżu i reputacji. Partner of Promotion to agencja, która pokazała, że potrafi sobie radzić na rynku - co odzwierciedlają choćby jej wyniki finansowe. Nie wydaje mi się także, by ktokolwiek, nie znając kulis pracy i kosztów agencji, był w stanie stwierdzić, że cena jest „nierynkowa” - szczególnie że nie znamy szczegółów ofert innych firm startujących w przetargu. Firmy mają różną polityką budowania wartości.

Agencje PR są podmiotami rynkowymi, to rynek buduje wartość usług PR. Zgadzam się z tym, że rynek PR jest wciąż w Polsce niedowartościowany i w porównaniu z innymi rynkami w Europie - generuje relatywnie niski obrót. Jednak chyba nie powinniśmy budować tej dyskusji wokół jednego przetargu - i to publicznego - a raczej szukać przyczyn w całym rynku i kontekście pracy na linii agencja - firma/instytucja”.

Szymon Sikorski, prezes zarządu Publicon Public Relations, prezes PSPR

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin