„Co zrobić, aby marka zaistniała na rynku?” – pyta Andrzej-Ludwik Włoszczyński na łamach Rynku Podróży. Autor artykułu przedstawia kilka rad dotyczących nadania firmie nazwy oraz opracowania jej całościowego wizerunku. Włoszczyński stwierdza, że problem ten sprowadza się do 4 kroków, którymi są: opracowanie nazwy, logo, corporate identity oraz przeprowadzenie brandingu.
Ostatniemu punktowi autor poświęcił więcej uwagi, podkreślając: „Im lepsze posiadamy fundamenty, czytaj Księgę Znaku lub CI, tym łatwiej ten wizerunek budować i utrwalać w pełni zachowując jego spójność”. Włoszczyński zauważa też, że wizerunek produktu jest obecnie czynnikiem decydującym o jego komercyjnym powodzeniu: „Produkt może być przeciętnej jakości, ważne jednak, by był ładny, a wizerunek graficzny firmy na wysokim poziomie. Taki mechanizm może dać ogromne marże przy relatywnie małych inwestycjach”.
Redakcja PRoto przeprasza Pana Piotra Ryszarda Michalaka z firmy Ententa Marketing Strategies za niepodanie jego nazwiska jako współautora artykułu.