.

Silne marki na trudne czasy – finał XVI edycji Superbrands Polska za nami

dodano: 
22.09.2022
komentarzy: 
0

Po raz 16. Superbrands Polska nagrodziło najsilniejsze marki na krajowym rynku. Nagrodę Honorową, przyznawaną osobom, które w sposób szczególny przyczyniają się do budowy pozytywnego wizerunku Polski, otrzymała w tym roku Adriana Porowska.

„Tegoroczna edycja projektu bardziej niż kiedykolwiek wcześniej potwierdziła, że silne marki są nam potrzebne” – mówiła podczas gali Nina Kowalewska-Motlik, prezeska zarządu New Communications, partnera Superbrands w Polsce. „Potrzebujemy marek, które w niepewnych warunkach mają wiedzę i zasoby, by trwać, szukać rozwiązań i znajdować je. Marek, które inspirują i dają przykład zaangażowania oraz takich, które potrafią zrezygnować z tego, co opłacalne, na rzecz tego, co jest dobre dla świata i ludzi” – stwierdziła.

Podczas gali, która odbyła się 21 września 2022 roku w Warszawie, przedstawiciele 26 marek odebrali statuetki Superbrands Polska oraz Business Superbrands Polska – wyróżnienia, przyznawane za wieloletnią konsekwentną pracę na rzecz budowy silnej marki, czyli takiej, która oferuje użytkownikom istotne korzyści materialne i emocjonalne, wykraczające poza te dostarczane przez konkurencję, oraz pewność, że mają do czynienia z najlepszą ofertą w kategorii.

Organizacja Superbrands na świecie działa od 1994 roku i ma lokalne edycje w 90 krajach. W Polsce marka jest obecna od 17 lat, a badanie, stanowiące podstawę dla przyznania tytułu, jest największym konsumenckim sondażem siły i wizerunku marek. Za realizację badania odpowiada instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. Raz na dwa lata grupa 3000 respondentów poddaje weryfikacji 2000 marek pogrupowanych w ponad 100 kategoriach. Wyniki sondażu są konfrontowane z opinią Rady Marek – stałego grona doradczego Superbrands, złożonego w tym roku z 40 ekspertów z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu, badań, strategii, brandingu, reklamy i PR. Udział w procesie certyfikacji jest całkowicie bezpłatny.

Najsilniejsze marki biznesowe wybierane są w oparciu o kryteria jakości produktów lub usług, relacji B2B, innowacyjności oraz działań z zakresu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Decydujący głos w tym wyborze mają eksperci Konfederacji Lewiatan – najbardziej wpływowej polskiej organizacji biznesowej reprezentującej interesy pracodawców.

W 2022 roku w gronie laureatów Superbrands znalazły się: AMS, Apart, CIECH Sarzyna, Cisowianka, CityFit, DPD, Drutex, GRUPA ENEL-MED, Eneris, Europejski Fundusz Leasingowy, Felix, Forbes, Gazeta.pl, Herbalife Nutrition, Lancerto, Nationale Nederlanden, Onet, Piątnica, Przysnacki, Rossmann, Saatchi & Saatchi, Sodexo, Thermomix, Tork, UNIQA oraz Wirtualna Polska.

Historie sukcesu nagrodzonych marek, uzupełnione o artykuły ekspertów poświęcone w tym roku przede wszystkim niespodziewanym wyzwaniom współczesności, które wpływają na myślenie o markach, ich działania i wybory użytkowników, trafiły do Albumu Superbrands. Publikacja, nazywana na świecie „Biblią brandingu”, będzie dostępna dla czytelników w listopadzie 2022 roku.

Ważne wydarzenia 2022 roku wpłynęły na charakter tegorocznej edycji projektu, której wiodącym tematem stało się „człowieczeństwo”, oraz na wybór laureatki Nagrody Honorowej. Rok 2022 i doświadczenia związane z toczącą się wojną w Ukrainie, a w szczególności niebywałe i bezprecedensowe zaangażowanie Polaków w pomoc uchodźcom, kazały organizatorom zwrócić uwagę na tych, którzy nie są widoczni w błyskach fleszy, a którzy swoją codzienną działalnością realnie wpłynęli na pozytywną odmianę ludzkich losów; cichych bohaterów, dzięki którym Polska znalazła się na ustach świata jako kraj, w którym nie powstał żaden obóz dla uchodźców.

Ich wszystkich w opinii Rady Marek uosabia Adriana Porowska, prezeska Kamiliańskiej Misji Pomocy Społecznej i streetworkerka od kilkunastu lat wspierająca osoby w kryzysie bezdomności. To ona w pierwszych tygodniach wojny koordynowała pomoc wolontariuszy na warszawskich dworcach zachodnim i centralnym. Współpracowała z firmami i władzami, działała w porozumieniu z ONZ, Komisją Praw Człowieka i Rzecznikiem Praw Obywatelskich.

„Jeśli mógłbym jakoś określić Adrianę Porowską, to użyłbym trzech słów: empatia, determinacja i profesjonalizm” – mówił Adam Bodnar, którego laudacji mogli wysłuchać uczestnicy Gali. „Na polskiej ziemi trudno znaleźć bardziej empatyczną i zdeterminowaną osobę: konkretną, nieodpuszczającą działaczkę, która w każdej sytuacji stara się znaleźć rozwiązanie i pomóc. (…) jej postawa jest znana na całym świecie i powinniśmy jej być jako Polacy bardzo za to wdzięczni” – doda Bodnar.

Wśród dotychczasowych nagrodzonych znalazły się postaci ze świata polityki, sportu i kultury oraz społecznicy, m.in.: były prezydent Lech Wałęsa, były premier i przewodniczący Parlamentu Europejskiego Jerzy Buzek; były premier i minister finansów Leszek Balcerowicz, Jerzy Owsiak i WOŚP, Janina Ochojska, Agnieszka Radwańska i Robert Lewandowski, Paweł Pawlikowski, Krzysztof Penderecki czy Marian Turski. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin