Skąd się bierze niechęć do blogerów?

dodano: 
19.07.2013
komentarzy: 
1

Nie jestem socjologiem, więc moje analizy są mocno amatorskie i powierzchowne, ale niechęć do blogerów jest faktem. Nie mam pojęcia jakie ma rozmiary i na ile jest wyolbrzymiona, ale jak to ujął jakiś czas temu mój kolega Bartek Myszkowski – „to dziwne, że choć prawie każdy czytuje jakiegoś bloga, to zazwyczaj ma negatywny stosunek do blogerów”. I trochę niestety tak jest.

Pierwszy powód, który widzę, to po prostu wzrost popularności blogerów i karmienie mitów plotkami. Każda zamknięta grupa rodzi negatywne opinie. Zawsze przytaczam przykład hipsterów, harcerzy czy ludzi chodzących na pielgrzymki. We wszystkich przypadkach jest mnóstwo mitów i mnóstwo niechęci z wielu stron. I tony szydery, bo szydzić jest bardzo, bardzo łatwo.

Blogerzy niestety dokładają nieco do tego pieca – właśnie gwiazdorzeniem. Ale jest jeszcze jedna dość ważna kwestia, która pojawiła się po drodze. POLSKA ZAZDROŚĆ.

No właśnie. Siedzi taki bloger, czasem coś napisze, wstaje, o której chce, nic nie robi w życiu, imprezuje i… jeszcze gifty dostaje! I wykorzystuje swoją pozycję! Tego za wiele!

Kto jest winny? Wszystkie trzy strony.

Firmy – wtedy gdy pamiętają tylko o blogerach, ale zapominają np o ich czytelnikach. Dawajcie także gifty dla społeczności blogerów. To, że pochwali się giftem publicznie, niekoniecznie może być dobrze odebrane przez innych. Wszystko zależy od kontekstu. Na pewno może być źle odebrane jeśli pochwali się tym, że załatwiliście mu coś poza kolejnością.

Blogerzy – kiedy bezmyślnie lansują się jakie to dary losu otrzymali, jak to firma ich świetnie potraktowała, itp. Niestety, ze wzrostem popularności musi iść wzrost świadomości. Polacy SĄ zawistni i trzeba przewidzieć różne reakcje. Oczywiście Haters gonna hate, bloggers gonna blog, ale mimo wszystko za każdym razem zastanówcie się, czy dajecie czytelnikom jakąś wartość dodaną, czy po prostu błyszczycie w blasku swojego webcama. Chyba że to przemyślana strategia tworzenia wizerunku próżniaka – wtedy proszę bardzo.

Czytelnicy – kiedy bezmyślnie powtarzają mity, ploty i wykorzystują swoje najniższe instynkty. Czasem zdawałoby się inteligentni ludzie powtarzają po wszystkich różne bzdury, „żeby dołożyć”. Segritta żądała, głupia jest!!!! Nikt nie zastanowi się, jak było na prawdę. Sru, poszydzimy. A potem jednak poczytamy jakieś blogi, bo lubimy. Rozumu i kultury życzę.

***

Czas na wnioski.

  • Opłaca się pracować z liderami opinii. Liderzy opinii to nie tylko blogerzy, choć w dużej mierze – tak.
  • Części blogerów uderzyła woda sodowa do głowy, nie gwiazdorzcie zbytnio bo psujecie wizerunek blogosfery. Nikogo nie obchodzi, że pękł wam szew w klapku.
  • Firmy – myślcie, pamiętajcie o społeczności blogów. Nie ma blogera bez jego społeczności.
  • Ludu czytający – używaj czasem tego szarego czegoś pomiędzy uszami. Przydaje się.

Hough.

P.S. Aha, żeby było jasne. Nawet jeśli wszyscy zastosują się do tego co piszę, to i tak hejterzy będą szczekać. Trudno. Hejterzy szczekają, a karawana jedzie dalej. Bądźcie tylko pewni, że wy też jesteście w porządku.

Jak współpracować z blogerami? Jak dobierać blogerów do współpracy? Jak prowadzić firmowego bloga? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi znajdziesz w trakcie szkolenia „Blogi jako narzędzie PR”, już 26.07 w Warszawie!

Sprawdź szczegółowy program szkolenia.

Zapisz się już teraz! MAMY JESZCZE WOLNE MIEJSCA!

Zapraszam
Michał Górecki

Michał Górecki jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne.


 

 

 

 

 

 

komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
19.07.2013
18:32:14
beata
(19.07.2013 18:32:14)
Na moją niechęć zasługują wszyscy ci blogerzy, którzy zaczęli zajmować się tym "na poważnie", jak tylko ustalili jakie z tego są profity.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin