.

 

SAR i Wyborcza: porozmawiajmy o dezinformacji

dodano: 
01.07.2019
komentarzy: 
0

„Chcemy uruchomić kolejny okrągły stół poświęcony przeciwdziałaniu dezinformacji w internecie” – deklaruje w informacji prasowej Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Zarządzana przez niego organizacja zaprasza do dialogu branżowego, którego celem miałoby być wdrożenie standardów transparentności i jakości ruchu w sieci. Partnerem projektu jest Wyborcza.pl.

„Do spotkań i pracy nad standardami zapraszamy też reklamodawców, agencje, organizacje branży komunikacji marketingowej i wydawców” – informuje Tyszkiewicz, który koordynuje inicjatywę. Oprócz Wyborcza.pl SAR zainteresował sprawą markę Orange. Rozmowy z innymi partnerami trwają. Zwiększenie ich liczby ma pozwolić inicjatorom akcji na monitorowanie jakości komunikacji w sieci. Szczególną uwagę chcą przykładać do wykrywania aktywności botów.

Inicjatywa jest skutkiem podpisania przez SAR na początku 2019 roku „Kodeksu postępowania przeciwko rozpowszechnianiu dezinformacji i fake newsów w internecie”, który przygotowała Komisja Europejska. Oprócz polskiej organizacji, swoje podpisy pod dokumentem złożyli przedstawiciele m.in. IAB Europe, Facebooka, Twittera, Google’a czy Microsoftu. Kodeks zawiera zapisy dotyczące m.in. transparentności reklam politycznych, likwidowania fałszywych kont czy utrudniania w osiąganiu zysków z dezinformacji. Dostępny jest na stronie KE.

Organizatorzy akcji informują, że pierwsze spotkania odbędą się w najbliższych miesiącach, jednak nie ustalili jeszcze dokładnej daty.

Firmy chętne do wzięcia udziału w dialogu branżowym mogą kontaktować się z Karoliną Nowosielską, PR Managerem SAR. (mp)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin