Skończyły się czasy „kowbojów lobbingu”

dodano: 
17.02.2010
komentarzy: 
1

Marek Matraszek w „Rozmowie Dnia” z Janiną Paradowską opowiada o początkach i ewolucji lobbingu w Polsce oraz o błędach w ustawie lobbingowej.

Doradca krytykuje obecnie obowiązującą ustawę lobbingową, mówi wprost: „ustawa jest zła”. Dlaczego? Zdaniem Matraszka nie dotyka całości działań komunikacyjnych przesiebiorców. Jeśli firma chce oddziaływać bez pośredników na władze nie musi tego w żaden sposób rejestrować czy zgłaszać. Ustawa wprowadza obowiązki jedynie dla firm lobbingowych. „Paradoksalnie hamuje ona rozwój lobbingu w Polsce” - podsumowuje.

Zdaniem Matraszka lobbysta to firma lub osoba, która doradza swoim klientom jak komunikować się z decydentami. Jednocześnie podkreśla on, że to nie „załatwiacz” biegający z czarną teczką od gabinetu do gabinetu. Lobbysta przyznaje jednak, że wielu „kowbojów lobbingu” – jak ich określa - można było spotkać w latach dziewięćdziesiątych, kiedy to wśród urzędników obowiązywały jeszcze standardy z czasów PRL-u.

Matraszek jest zaniepokojony negatywnymi skojarzeniami, jakie budzi lobbing. Uważa, że lobbing należy zdemitologizować, tak by przedsiębiorcy mogli normalnie komunikować się z politykami.  „Kontakty biznesu z polityką są esencją demokracji. Firma ma prawo to robić na takich samych zasadach jak obywatel. Ważne jednak, by działo się to przejrzyście”- mówi.

 

Źródło:

Superstacja, Rozmowa Dnia, 16.02.2010
komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
17.02.2010
11:48:04
Zwolennik
(17.02.2010 11:48:04)
Brawo. Popieram ww opinie. Odzwierciedla ona istote sprawy i delikatnie mowiąc nieporozumienia /przesladowania wrecz przedsiębiorców/jakie mamy w Polsce. Niestety w wielu Ministerstwach krążą caly czas bezkarnie stali "zalatwiacze" mający od lat stały "dostep" do ministrow i urzedników. To pozostalośc PRL-u z ktorą niestety nic sie nie robi. Przedsiebiorcy natomiast omijaja Ministerstwa z daleka no bo nie daj boże jakas kamera telewizji takiej czy innej. Koszmar. Media niestety szukaja igrzysk i dopoki tak bedzie /komercja za wszelka cene/ trudno liczyc na zmiane ich podejscia. "Kontakty biznesu z polityka winny byc traktowane jako esensja demokracji" - wspaniałe zdanie, oby tylko nasi politycy i ..... media tak rozumiały lobbing. Niestety trudno na to liczyć. W tym temacie pozostajemy nadal panstwem..... zacofanym..
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin