Skuteczna promocja nie oznacza dużych nakładów

dodano: 
02.09.2013
komentarzy: 
0

Jak sprawić, aby firma stała się rozpoznawalna? W Gazecie Współczesnej o podstawowych narzędziach pisze Łukasz Kluj z agencji LEWIS PR.

Autor przedstawia pięć sposobów na promocję. Jeśli firma ma ciekawą usługę lub produkt, może zaistnieć dzięki informacjom prasowym. Należy jednak pamiętać, aby nie wysyłać ich do wszystkich dziennikarzy. Irytuje ich bowiem, gdy dostają informacje dotyczące spraw w ogóle nie związanych z tematyką, którą się zajmują. Przy redagowaniu materiałów prasowych należy także pamiętać o odpowiednim redagowaniu tekstu. Treść powinna być przystępna, zwięzła i pozbawiona „poetyckich udziwnień”. Informacje prasowe powinny odpowiadać na pięć pytań: Kto? Co? Kiedy? Gdzie? Dlaczego?.

Równie ważne, co relacje z dziennikarzami, są relacje biznesowe. Te można nawiązywać za pomocą serwisów typu LinkedIn, Xing czy Video. Pozwalają one także na promowanie oferty firmy wśród potencjalnych klientów.

Inny sposób promocji to blogi firmowe. To narzędzie też ma swoją specyfikę. Jak zaznacza Kluj, prowadzenie blogu wymaga systematyczności. Z drugiej strony może on przyczynić się do umocnienia pozycji firmy na rynku. W firmowym blogu warto zamieścić formularz do subskrypcji newslettera. Baza adresów mailowych może być przydatna przy wysyłce informacji o nowych produktach lub linki do materiałów eksperckich.

Nie należy także zapominać o mediach społecznościowych. „Komunikacja przez social media, internet czy bardziej tradycyjne media relations to naczynia połączone” – przypomina Kluj. Najważniejsze w przypadku każdego narzędzia jest regularna i konsekwentna komunikacja. (ks)

Źródło:

Gazeta Współczesna, Wypromuj się bez nakładów, Łukasz Kluj, 29.08.2013
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin