Ludmiła Lachawiec radzi w Gazecie Prawnej, w jaki sposób zbudować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa. „Firma, która chce konkurować na rynku musi stworzyć odrębny i charakterystyczny tylko dla niej wizerunek” – czytamy. W tym celu należy zbudować czytelny i spójny obraz firmy, jej produktów i usług, a także poinformować o nich grupę potencjalnych klientów.
Tworząc przekaz o firmie warto zwrócić uwagę odbiorców na jeden, wybrany element, który wyróżnia przedsiębiorstwo spośród innych. Według autorki artykułu na wizerunek przedsiębiorstwa mają także wpływ utrwalone przez odbiorców wyobrażenia na temat firmy i ich opinie. Dlatego tak ważna w budowaniu wizerunku jest jakość obsługi klienta, która pozwala na budowanie zindywidualizowanej i opartej na zaufaniu więzi z odbiorcami wytworów i usług firmy.
Lachawiec zwraca także uwagę, że działania wizerunkowe nie mogą być skierowane tylko na zewnątrz. Także wewnątrz firmy należy dbać o identyfikację personelu z filozofią i obrazem firmy.


