.

 

Śląskie, Lublin i Fundacja Tumult zwycięzcami Welcome 2013

dodano: 
26.06.2013
komentarzy: 
0

Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, Urząd Miasta Lublin oraz Fundacja Tumult są tegorocznymi laureatami w konkursie Welcome 2013, który miał wyłonić najlepsze projekty w dziedzinie budowania marek miejsc.

W dniach 24-25 czerwca, na Stadionie Narodowym w Warszawie, odbył się Welcome Festival - Pierwszy Międzynarodowy Festiwal Marketingu Miejsc. Zwieńczeniem wydarzenia była gala konkursu Welcome 2013, podczas której wręczono Trójkąty Efektywności Briefu dla najlepszych projektów w dziedzinie budowania marek miejsc, prowadzonych zarówno przez samorządy, jak i lokalny biznes czy uczelnie.

Do drugiej edycji konkursu zgłosiły się urzędy miast i regionów, organizacje turystyczne, a także przedsiębiorstwa, które zrealizowały w 2012 roku projekty na rzecz budowania marek wybranych miast i regionów.

Największą liczbę punktów jury przyznawało zgłoszeniom, które tworzą markę miejsca, angażując do współpracy wiele podmiotów związanych z daną lokalizacją – samorząd, lokalny biznes, uczelnię.

Grand Prix, czyli najważniejsze wyróżnienie w konkursie, otrzymał projekt Industriada 2012 – Święto Szlaku Zabytków Techniki Województwa Śląskiego – za najpełniejszą realizację idei Trójkąta Efektywności Briefu, skuteczne oraz kreatywne wykorzystanie przemysłowej tradycji województwa śląskiego do budowania sinej marki miejsca. Statuetkę wręczył Grzegorz Schetyna, przewodniczący komisji spraw zagranicznych Sejmu RP, który objął honorowym patronatem Welcome Festival 2013.

Jury przyznało także trzy nagrody główne, pięć specjalnych i dwa wyróżnienia.

Pierwsze miejsce zajął Urząd Miasta Lublin za Carnaval Sztuk-Mistrzów. Jury doceniło twórczą współpracę miasta, biznesu i kultury, która zaowocowała stworzeniem oryginalnego projektu wpisującego się w długofalową strategię marki miasta.

Drugie miejsce w głównej klasyfikacji przypadło zdobywcy Grand Prix, czyli Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Śląskiego. Za stworzenie Industriady, czyli unikatowego na skalę europejską święta dziedzictwa przemysłowego, które przyczynia się do budowania silnej marki całego województwa śląskiego.

Ostatnie miejsce na podium zajęła Fundacja Tumult z Torunia, która zgłosiła się do konkursu z 20. Międzynarodowym Festiwalem Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych Plus Camerimage 2012 w Bydgoszczy. Jurorzy docenili realizację idei integracji społecznej i biznesowej.

Fundacja przyczyniła się do rozprzestrzenienie festiwalowych wydarzeń w przestrzeni miasta, dzięki czemu wydarzenie było otwarte dla mieszkańców, a goście festiwalu mogli lepiej poznać miasto.

Ponadto jury przyznało nagrody specjalne, których laureatami są:

1. Kopalnia Soli Wieliczka Trasa Turystyczna i Locativo za „Trasę Górniczą – nowy szlak w Kopalni Soli Wieliczka”, dzięki której Wieliczka zwiększyła swoją atrakcyjność zarówno w oczach turystów, jak i inwestorów.

2. Miasto Poznań za projekt „Poznań daje pracę”, który jest przykładem kampanii promującej inwestycje w kapitał intelektualny. Jest to działanie spójne z wizerunkiem Poznania, który zakłada realizację współpracy prywatno-publicznej.

3. Gmina Pruszcz Gdański za projekt „Żuławski Tulipan”, czyli logo Federacji Piłki Nożnej ułożone z 1,2 mln kwiatów z okazji Euro 2012. Był to pomysł unikalny w skali nie tylko Polski, ale także świata.

4. Czech Tourist Board – CzechTourism za projekt: Campaign „Land of Stories“ in a new visual style. Według nowej strategii marketingowej, Czechy są pozycjonowane jako kraina opowieści. Ich celem jest wzbudzanie skojarzeń z miejscem pełnym ciekawych ludzi, zabytków i krajobrazów. Kampania „Land of Stories" spójnie realizuje te założenia.

5. Toruńska Agenda Kulturalna za Międzynarodowy Festiwal Światła Skyway ’12. Jurorzy uznali, że instalacje świetlne, które w niestandardowy sposób poruszają tematykę nieba i astronomii, są zrealizowane na światowym poziomie i świadomie nawiązują do tradycji miasta.

Jury przyznało także dwa wyróżnienia: dla Centrum Dziedzictwa Szkła za Miasto Szkła, które ożywiło Krosno i przyciągnęło turystów, podkreślając jednocześnie jego przemysłową tożsamość; oraz dla Gdańskiej Organizacji Turystycznej za zwiększenie atrakcyjności turystycznej Gdańska dzięki innowacyjnym aplikacjom mobilnym GCBeVENT App oraz Gdansk4u Mobile, spójnym z koncepcją marki i strategii rozwoju miasta.

O wynikach konkursu zdecydowało jury w składzie:

Dr Marta Hereźniak

Wojciech Pronobis

Marek Staniszewski

Paweł Trochimiuk

Paweł Patkowski

Leszek Kurnicki

Krzysztof Candrowicz

Wojciech Borowski

Bartłomiej Walas

Leszek Stafiej – przewodniczący Jury

Nad weryfikacją zgłoszeń i poprawnością głosowania czuwał Audytor - firma Deloitte.

Relacja z festiwalu dostępna jest na Brief.pl, profilu na Facebooku oraz kanale Brief na YouTube. PRoto.pl było patronem medialnym wydarzenia.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin