Istnieje wiele social mediowych narzędzi, wykorzystywanych w prowadzeniu strategii marketingowej, które mogą pomóc nie tylko w promowaniu czy tworzeniu odpowiednich treści, ale również pozwalają zaoszczędzić mnóstwo czasu, takie jak Google AdWords czy Google Alerts – czytamy w kimgarst.com.
Jakie narzędzia będą najodpowiedniejsze do wyszukiwania oryginalnych pomysłów, jeśli chodzi o treść? Autorka artykułu, Kim Garst radzi skorzystać z pomocy takich programów jak Google Trends, który wyszukuje dla nas treści będące obecnie na topie, czy Quandary Content Idea Generator, dzięki któremu odpowiadając na wygenerowane przez program pytania, marketerzy mogą dowiedzieć się więcej na temat swojego biznesu i wykorzystać tę wiedzę do udoskonalenia swoich treści – czytamy w kimgarst.com. Inne przydatne narzędzia to: Soovle, Reddit, Quora.
W dalszej części autorka wymienia narzędzia, przy pomocy których zarządzający social mediami mogą dzielić się kontentem z innymi użytkownikami. I tak mamy: Google Alerts, który informuje, jakimi newsami warto podzielić się z innymi. Program Storify, który zbiera treści z różnych źródeł, łączy w jedno i udostępnia innym. Garst wymienia także takie programy jak: Trapit, PostPlanner, Tagboard.
Jak znaleźć słowa kluczowe dla udostępnianych treści? Ubersuggest „daje kilkaset propozycji słów kluczowych powiązanych z terminami, których używasz” – czytamy. W podobny sposób działają: Google AdWords Keyword Planner, Wordtracker czy SEO Book.
Jeśli chcemy wyszukać obrazki zawarte na innych blogach lub social mediach, najlepiej skorzystać z Hubspot’s Free Business-Themed Stock Photos, który daje dostęp do 160 całkowicie bezpłatnych grafik. iStock Photo również umożliwia dostęp do obrazków o wysokiej jakości, ale już odpłatnie. Warto zainteresować się też Free Digital Photos, morgueFile, ShutterStock.
Hootsuite, Sprout Social, Buffer, Social Oomph pozwalają na automatyzację i zarządzanie naszymi treściami w social mediach, np. kategoryzują posty i porządkują je w jednym określonym miejscu lub nawet publikują informacje i śledzą ich liczbę wyświetleń i popularność.
W ostatniej części artykułu autorka wymienia narzędzia do promowania udostępnianego kontentu. Outbrain to platforma reklamowa, która umożliwia promowanie treści w sieci (podobne tematycznie), zaś BuzzStream pozwala na budowanie i utrzymywanie kontaktów z wpływowymi użytkownikami, którzy potencjalnie mogą przyczynić się do dzielenia się z innymi naszym kontentem. (kd)


