Social media coraz mniej popularne wśród Amerykanów

dodano: 
08.04.2019
komentarzy: 
0

Amerykanie mają coraz gorsze zdanie na temat mediów społecznościowych i większość z nich oskarża Facebooka i Twittera o dzielenie społeczeństwa oraz rozpowszechnianie kłamstw – informuje portal nbcnews.com, powołując się na badania przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych przez NBC news i Wall Street Journal. Czytamy, że sondaż porusza także kwestie takie jak zaufanie do portali społecznościowych, rozwój technologii oraz zaangażowanie rządu.

Według badań aż 57 proc. Amerykanów uważa, że portale społecznościowe chcą podzielić społeczeństwo i tylko 37 proc. myśli, że ich celem jest zjednoczenie narodu – czytamy.

55 proc. badanych uważa, że social media rozpowszechniają kłamstwa, a 61 proc. twierdzi, że celowo szerzą fałszywe pogłoski na temat osób publicznych i korporacji – podaje źródło. Czytamy również, że zdaniem 82 proc. ankietowanych portale przyczyniają się do marnowania ich czasu. 

Przynajmniej raz dziennie z social mediów korzysta siedem na dziesięć osób – informuje źródło – a negatywnie do portali są nastawieni przedstawiciele wszystkich pytanych grup społecznych. Dowiadujemy się, że jedyną zmienną wpływającą na odpowiedź był wiek – im respondenci byli młodsi, tym rzadziej uważali, że portale dzielą kraj i rozpowszechniają kłamstwa.

Źródło wyraźnie zaznacza, że aż 60 proc. Amerykanów w ogóle nie ufa Facebookowi w kwestii ochrony danych osobowych, z kolei Google może „cieszyć się” nieufnością na poziomie 37 proc. Dodatkowo od 23 do 78 proc. uważa, że firmy zbierają dane osobowe w celu sprzedania ich reklamodawcom – czytamy.

Ogółem 36 proc. dorosłych Amerykanów postrzega Facebooka pozytywnie, a 33 proc. negatywnie – podje źródło. Dla Twittera jest to odpowiednio 24 proc. i 27 proc. – czytamy.

Pomimo tak złego nastawienia do portali społecznościowych, Amerykanie są dobrze nastawieni do technologii – informuje nbcnews.com. Jak czytamy, 59 proc. uważa, że technologia ma więcej zalet niż wad, ponieważ dzięki niej produkty i usługi mogą być tańsze i wydajniejsze, a tylko 36 proc. myśli odwrotnie, argumentując to zastąpieniem pracowników przez roboty i komputery. Również 60 proc. badanych jest pełnych nadziei, gdy pomyśli o przyszłości technologii na przestrzeni paru następnych lat.

Respondenci zapytani, czy rząd federalny powinien rozbić największe firmy technologiczne, takie jak Apple, Facebook i Google, na mniejsze konkurencyjne firmy, 47 proc. udzieliło odpowiedzi twierdzącej, a 50 proc. negatywnej – podaje źródło.

Badanie NBC i WSJ zostało przeprowadzone w dniach 23-27 marca 2019 roku na grupie 1000 dorosłych Amerykanów, z czego prawie połowę odpowiedzi pozyskano przez telefon komórkowy. Ogólny margines błędu badania wynosi plus/minus 3,1 p.p. (ak)

Źródło:

nbcnews.com, Poll: Americans give social media a clear thumbs-down, Mark Murray, 05.04.2019
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin