Social media dają więcej niż najbardziej wymyślna kampania
Z portali społecznościowych korzysta, przynajmniej raz w miesiącu, 18 mln Polaków. Daje to ogromne możliwości marketingowi. Jednak marketerzy nie są zadowoleni z narzędzi pomiaru skuteczności w social mediach – czytamy w dodatku Rzeczpospolitej Marketing internetowy.
„Z siłą internetowych społeczności nie może równać się nawet najbardziej atrakcyjna promocja, ani najbardziej wymyślna i skuteczna kampania reklamowa” – twierdzi Bartłomiej Dwornik z interatywnie.com. Te obserwacje pokrywają się z wynikami badania firmy AD-Vice (raport Digital Young 2011), z którego wynika, że opinie zarówno znajomych, jak i pozostałych internautów znacząco mogą wpłynąć na postrzeganie firmy lub marki. Wiąże się to także z podejmowanymi decyzjami zakupowymi.
Jakie możliwości dają media społecznościowe? Sposobów na zaistnienie jest wiele: działalność reklamowa, np. banery, nawiązanie dialogu z potencjalnym klientem, a także wykorzystanie marketingu szeptanego. Jednak problem jest ciągle widoczny w mierzeniu skuteczności portali społecznościowych. Marketerzy narzekają na dostępne narzędzia, choć „w ciągu ostatniego roku te usługi bardzo się sprofesjonalizowały” – przekonuje Paweł Suchocki z Buzz Media. (kg)