Social media jak kampania, trzeba zaplanować każdy szczegół

dodano: 
19.09.2013
komentarzy: 
0

W social mediach nie tylko liczy się prezentowana treść, ale także jej „opakowanie”. Czym należy się kierować, jak zbudować odpowiednią strategię komunikacji? O tym można dowiedzieć się z Marketera+.

Na liście rzeczy do przedyskutowania, jedną z najważniejszych jest określenie zasad redagowania treści, artykułów i wpisów. Dzięki temu prócz spójności komunikacyjnej, można wyedukować odbiorcę, który może przejąć nasze zwyczaje językowe. Za tym musi pójść odpowiednie rozwiązania wizualne. „Czy aby utrzymać poważny wizerunek Twojej firmy, nie jest konieczne np. zwężenie szerokości grafik dopuszczonych do publikacji do zdjęć utrzymanych w określonym tonie biznesowym? Czy w przypadku działań skierowanych do młodszego targetu możesz pozwolić sobie na umieszczanie treści o charakterze komiksowym? Jaka kolorystyka powinna być zachowana w przypadku wszystkich Twoich treści graficznych (czy np. zestawienie jakichś kolorów nie spowoduje niepotrzebnych skojarzeń z konkurencją)?” – to podstawowe pytania, na które trzeba sobie odpowiedzieć.

Istotne jest także jasne określenie zasad postępowania w przypadku moderacji tekstów. Nie tylko wewnątrz firmy powinny być rozpowszechnione – nie można zapominać o użytkownikach. Czy wiadomo, jak się zachować w przypadku negatywnych komentarzy? Nie ma co liczyć na spontaniczne rozwiązania. Tu pole do popisu ma dział PR, który ma wprawę w tworzeniu strategii antykryzysowych. (kg)

 

Jak prowadzić konto na FB? Czy każda firma powinna być w social mediach? Nie wiesz? Zapisz się na kurs z Michałem Góreckim

Źródło:

Marketer+, Polityka social media krok po kroku, Grzegorz Miłkowski, 1.09.2013
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin