Social Media Manager musi odnaleźć się w tłumie
Jaki powinien być Social Media Manager? „To ktoś, kto gdy znajdzie się w zatłoczonym pokoju, będzie w stanie wychwycić tematy wszystkich rozmów” – czytamy w blog.hubspot.com.
Jak zauważa Ellie Mirman, anegdota o pokoju pełnym rozmawiających ludzi, przypomina pracę w mediach społecznościowych. Social Media Manager, jako twórca treści, powinien mimo „zamieszania” dotrzeć z komunikatem do danej sieci społecznej. Najpierw jednak musi zagłębić się w dane z Analyticsa, które pokazują, co dany klient lubi. Mirman dodaje, że warto testować nowe strategie, tak by nie polegać tylko na gustach użytkownika.
Gdy internauci ciągle dostają pytania o usługi czy produkty, powoli się zniechęcają. „Oni też liczą na Twój ruch” – zaznacza autorka. A warto się postarać. Portal przywołuje badanie MSI, z których wynika, że zwiększone zaangażowanie w serwisach społecznościowych może doprowadzić do 25 proc. wzrostu przychodów .
Z kolei ponad 50 proc. firm, które postawiły w komunikacji na social media, zdobyły klienta z Facebooka, więcej niż 40 proc. z LinkedIna, a ponad 35 proc. z Twittera. „Z odpowiednią osobą na czele od mediów społecznościowych w firmie, możesz być jednym z nich” – przekonuje Mirman.(mw)